همایش «مدرسه ایرانی، معماری ایرانی» در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3795035
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶

همایش «مدرسه ایرانی، معماری ایرانی» در یزد برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد از برگزاری هشتمین همایش و نمایشگاه ملی و اولین همایش بین‌المللی «مدرسه ایرانی؛ معماری ایرانی» در این استان خبر داد.

محمدرضا عارفی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، از برگزاری هشتمین همایش و نمایشگاه ملی و اولین همایش بین‌المللی «مدرسه ایرانی؛ معماری ایرانی» در این استان خبر داد و اظهار کرد: این همایش با هدف احیای معماری ایرانی در فضاهای آموزشی کشور با عنوان میراث ماندگار برای آیندگان برگزار می‌شود.
عارفی افزود: مسئولان تعلیم و تربیت کشور بر این اعتقاد هستند که فرزندان سرزمین ایران باید در مکانی آموزش دیده تربیت شوند که از لحاظ فرهنگی و هویتی به آن تعلق داشته باشند و در واقع یک ایرانی باید در فضای ایرانی و اسلامی در فضای آموزشی قرار بگیرد که با فرهنگ و آیین آنها مطابقت داشته باشد.
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد تصریح کرد: 7 دوره از همایش در دانشگاه‌های معتبر تهران برگزار شد که به دستور رییس این همایش قرار شد این همایش در خارج از تهران برگزار شود و چند استان اعلام آمادگی کردند و در نهایت استان یزد برای برگزاری همایش انتخاب شد.
وی یادآور شد: این همایش در سه بخش علمی، عکاسی و طراحی برگزار خواهد شد.
عارفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از اقدامات انجام شده در بحث نوسازی مدارس که در اولویت کار قرار گرفته، تقسیم عادلانه سهم هر شهرستان با نگاه ویژه به بخش‌های کمتر توسعه یافته است گفت: با شناسایی 246 پروژه نیمه تمام در کل استان توانستیم در سال 96 و 97 حدود 100 پروژه را به اتمام برسانیم و در سال 97 اقدام خوبی برای نوسازی مدارس و اتمام 146 پروژه های نیمه صورت خواهد گرفت.
عارفی افزود: 60 میلیارد تومان اعتبار به استان تخصیص یافت که در بخش‌های تخریب و بازسازی، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خیرین و تجهیز و تکمیل فضای آموزشی مدراس استان اجرا خواهد شد.
وی بیان کرد: 2050 کلاس به سیستم گرمایشی مجهز شدند و هنوز بیش از 30 درصد مدارس نیاز به بازسازی دارند که نزدیک به 250 مدرسه را شامل می‌شود و توانسته ایم حدود 500 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی این مدارس دریافت کنیم.

انتهای پیام

captcha