بازداشت سه تن از رهبران جماعت اسلامی کشمیر
کد خبر: 3795036
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴

بازداشت سه تن از رهبران جماعت اسلامی کشمیر

گروه بین‌الملل ـ پلیس هند با حمله به شش منطقه از شهر «جامو»، واقع در منطقه کشمیر تحت کنترل هند، سه تن از رهبران جماعت اسلامی این منطقه را بازداشت کرد و ده‌ها ساختمان وابسته به این حزب را بست.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، یک افسر پلیس هند در این باره اعلام کرد: طی این حملات مجموعه‌ای از اسناد موجود در مقرهای حزب جماعت اسلامی کشمیر مصادره و 6 حساب بانکی مربوط به این حزب شناسایی شد که بلافاصله از بانک‌ها درخواست کردیم که آن‌ها را مسدود کنند.

حکومت هند روز جمعه گذشته (10 اسفندماه)، با صدور بیانیه‌ای، فعالیت حزب جماعت اسلامی را به اتهام حمایت از افراطی‌گری و تندروی به مدت پنج سال ممنوع اعلام کرد و تعدادی از رهبران برجسته و بیش از 150 فعال این حزب را بازداشت کرد.

حزب «جماعت اسلامی» کشمیر که در سال 1942 تأسیس شد و مقر آن در منطقه کشمیر قرار دارد، از حمایت گسترده مردم این منطقه برخوردار است.

دور جدید تنش بین دهلی نو و اسلام آباد پس از آن آغاز شد که دو هفته پیش حمله انتحاری در منطقه کشمیر تحت کنترل هند منجر به کشته‌ شدن 44 سرباز هندی  و زخمی‌ شدن 46 تن دیگر شد. گروه تروریستی «جیش محمد» مستقر در پاکستان مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

این در حالی است که خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در خبری فوری به نقل از رسانه‌های هندی اعلام کرد که مسعود اظهار، رهبر گروه تروریستی جیش محمد، شامگاه یکشنبه کشته شده است.

انتهای پیام

captcha