توزیع ۴۳ هزار دوز واکسن فلج اطفال در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3795340
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰

توزیع ۴۳ هزار دوز واکسن فلج اطفال در خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی ــ مسئول برنامه واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی از توزیع ۴۳ هزار دوز واکسن فلج اطفال تزریقی در مراکز بهداشتی و درمانی استان خبرداد.

توزیع 43 هزار دوز واکسن فلج اطفال درخراسان‌شمالی

رضا فاضلی، مسئول برنامه واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: واکسن فلج اطفال تزریقی از شهریور ماه ۹۴ به برنامه واکسیناسیون کشور اضافه شد اما به دلیل کمبود جهانی این واکسن از سال 95 در بعضی از استان‌های کشور هفت استان همانند خراسان‌شمالی این برنامه اجرا نشد.
وی ادامه داد: طی سال جاری با تامین این واکسن، مجددا واکسن فلج اطفال تزریقی به برنامه کشوری اضافه شد و استان خراسان‌شمالی با بیش از 16 هزار کودک زیر یک سال در برنامه واکسیناسیون فلج اطفال تزریقی قرار گرفت.
فاضلی افزود: در این راستا مقرر شد متولدین سال95 به بعد که موفق به دریافت این واکسن نشده اند نیز به مراکز و پایگاه‌های سلامت جهت دریافت واکسیناسیون مراجعه کنند.
وی تاکید کرد: با توزیع 43 هزار دوز واکسن در سطح مراکز بهداشتی و درمانی هیچ گونه کمبودی در استان نخواهیم داشت و با اولین مراجعه طبق جدول واکسیناسیون کودک به مراکز، این واکسن نیز به همراه سایر واکسن ها تزریق می شود.
انتهای پیام

captcha