آشنایی عموم کارکنان با قرآن؛ از ‌مهمترین ‌فعالیت‌های فرهنگی قوه قضائیه
کد خبر: 3795436
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲
معاون فرهنگی قوه قضائیه بیان کرد:

آشنایی عموم کارکنان با قرآن؛ از ‌مهمترین ‌فعالیت‌های فرهنگی قوه قضائیه

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ حجت‌الاسلام‌ صادقی با اشاره به این‌که برگزاری مسابقات سراسری قرآن ‌ویژه کارکنان و خانواده‌های قوه قضائیه از جمله فعالیت‌های فرهنگی این قوه است، گفت: در راستای ترویج فرهنگ قرآن‌خوانی بین خانواده‌ها، طرح قرآن در خانه ویژه خانواده کارکنان قوه قضائیه اجرا می‌شود.

آشنایی عموم کارکنان با قرآن؛ مهمترین فعالیت ‌قوه قضائیهحجت‌الاسلام هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه، در گفت‌وگو با ایکنا از قم، با اشاره این‌که پایه و اساس تأسیس قوه قضائیه بر اجرای عدالت است، بیان کرد: فلسفه وجودی قوه قضائیه این است که با فساد مبارزه کند و برای تحقق عدالت و احقاق حق تلاش کند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: مقام معظم رهبری یکی از بندهای مهم بیانیه را به تحقق عدالت اختصاص دادند که نشانه آن است که باید اهتمام بیشتری نسبت به این امر صورت بگیرد؛ البته در این بیانیه مسئله عدالت فقط محدود به عدالت کیفری نیست و ایشان تمام دوایر دولتی را مورد خطاب قرار دادند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه اظهار کرد: قوه قضائیه برای تحقق این امر در دوره جدید خود که با تغییر ریاست جدید قوه قضائیه همراه است برای این امر تلاش خواهد کرد.

وی با اشاره به این‌که عمومی کردن قرآن بین خانواده‌ها از اهداف کلی قوه قضائیه است، افزود: قوه قضائیه در راستای ترویج قرآن‌خوانی در درون دستگاه خود تلاش‌های بسیاری انجام داده و امسال جمعیت 15 هزار نفر برای مسابقات سراسری قرآن کریم در قوه قضائیه تحت پوشش قرار گرفتند.

صادقی با اشاره به این‌که برگزاری مسابقات سراسری قران کریم ویژه کارکنان و خانواده‌های قوه قضائیه از جمله فعالیت‌های فرهنگی قوه قضائیه است، ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگ قرآن‌خوانی بین خانواده‌ها طرح قرآن در خانه ویژه خانواده کارکنان قوه قضائیه را طی سالیان اخیر اجرا کرده‌ایم.

انتهای پیام

captcha