انعقاد تفاهم‌نامه همکاری جهاددانشگاهی خراسان‌شمالی با دانشگاه کشاورزی قرقیزستان
کد خبر: 3795471
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری جهاددانشگاهی خراسان‌شمالی با دانشگاه کشاورزی قرقیزستان

گروه اجتماعی ــ طی سفر هیئت علمی قرقیزستان، تفاهم‌نامه همکاری میان جهاددانشگاهی واحد خراسان شمالی و دانشگاه ملی کشاورزی قرقیزستان منعقد شد.

انعقاد تفاهم نامه همکاری میان جهاد دانشگاهی خراسان‌شمالی و دانشگاه ملی کشاورزی قرقیزستان

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان، رضا شاهین‌فر، رئیس جهاددانشگاهی واحد خراسان‌شمالی، در نشست جلسه تخصصی جهاددانشگاهی با معاون دانشگاه ملی کشاورزی قرقیزستان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه مشترک گفت: مقرر شده است تا جهاددانشگاهی واحد خراسان شمالی به نمایندگی دانشگاه های استان و جهاددانشگاهی کشور با قرقیزستان و بعد از آن با کشورهای حوزه CIS ارتباط برقرار کند.
وی افزود: ایجاد دفتر همکاری های مشترک در خراسان شمالی و همچنین راه اندازی چنین دفتری در کشور قرقیزستان، از برنامه هایی است که به نظر می رسد ضرورت دارد .
مرادی مدیرکل امور بین الملل جهاد دانشگاهی نیز در ادامه این جلسه خطاب به طرف قرقیزستانی اظهار کرد: شما با جهاد دانشگاهی، بزرگترین شبکه علم و فن آوری وارد کار شده اید و این نهاد، مجموعه علمی و فن آوری پزشکی، مهندسی و کشاورزی و ... را داراست.
وی بیان کرد: تجارب موفق در این مجموعه کسب شده است که در تلاش هستیم دست آوردهای خود را با مجامع بین المللی، دانشگاه های دنیا و موسسات به اشتراک بگذاریم و ارسال کنیم.
مرادی تأکید کرد: برای اینکه بتوانیم دست آوردهای جهاد دانشگاهی را نشر دهیم از کشورهای همسایه به خصوص CIS به عنوان شرکای تجاری خود یاد می کنیم و برای ورود به آن کشورها برنامه داریم، در برنامه توسعه ای این نهاد، گسترش فعالیت های بین المللی یکی از مهمترین اقدامات این مجموعه علمی است، بنابراین به دنبال شرکای علمی و تجاری هستیم.
مدیرکل امور بین‌الملل جهاددانشگاهی بیان کرد: در این راستا مشتاق هستیم که راهکار علمی و اجرایی را با کشورهای هدف پیدا کنیم و قرقیزستان نیز در این زمینه جایگاه ویژه ای دارد.
وی خاطرنشان کرد: انگیزه و تلاش در جهاددانشگاهی واحد خراسان شمالی و اعتمادی که استانداری به این مجموعه دارد، انگیزه ما برای دستیابی به اهداف را افزایش داده است.
تیرقوت چورتنبایف، معاون دانشگاه ملی کشاورزی قرقیزستان نیز گفت: این سفر به دنبال سفر سفیر قرقیزستان به این استان صورت گرفت.
وی افزود: می توان در زمینه هایی همچون قارچ خوراکی، قارچ دارویی، تکثیر اسب قرقیزستان و ... زمینه فعالیت را آغاز کرد.
روسای پژوهشگاه های رویان، این سینا، بانک ذخایر ژنتیک و گیاهان دارویی جهاددانشگاهی به صورت ویدئوکنفرانسی در این نشست شرکت کردند.
نشست با معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی، نشست با دانشگاهیان استان، بازدید از مراکز تحقیقات دیم و دانشکده کشاورزی شهرستان شیروان از دیگر برنامه های سفر دو روزه هیات علمی قرقیزستان به خراسان شمالی بود.
این هیئت به دعوت جهاددانشگاهی خراسان شمالی در این استان حضور یافتند.
انتهای پیام

captcha