تجلیل از مقام آیت‌الله ابن الرضا(ره) در خوانسار
کد خبر: 3795540
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱
به بهانه دومین سالگرد ارتحال آیت‌الله سیدمهدی ابن الرضا برگزار شد؛

تجلیل از مقام آیت‌الله ابن الرضا(ره) در خوانسار

کانون خبرنگاران نبأ ــ همایش حوزوی تجلیل از مقام عالم ربانی آیت‌الله سید‌مهدی ابن الرضا(ره) با حضور علما، اساتید و فرهیختگان خوانسار در حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) این شهرستان برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ در این همایش حوزوی که به همت شاگردان و ارادتمندان این عالم ربانی برگزار شد، برخی از اساتید و شخصیت‌های حوزوی که سال‌ها شاگرد آیت‌الله ابن الرضا(ره) بودند؛ پیراموان ابعاد شخصیتی این عالم ربانی سخن گفتند.
تبیین ویژگی‌های اخلاقی، مدیریتی، اعتقادی، آثار پژوهشی، تبلیغ معارف اسلامی و تعظیم شعائر از جمله موضوعاتی بود که توسط دانش‌آموختگان آن حوزه مطرح شد.
در این همایش حجج‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسین رضوی، محمدجواد صابریان، جواد عصاری، سجاد میرزایی، حمیدرضا داودوندی و محمد‌مهدی کظیمی به ایراد سخن پرداختند.
حجت‌الاسلام‌ میرزایی، کارشناس دینی در این همایش، توکل، ایمان، خداباوری، معاد باوری و ولایت‌مداری را از خصوصیات بارز اخلاقی این عالم ربانی برشمردند.
همچنین حجت‌الاسلام‌ جواد عصاری، روحانی مبلغ طی سخنانی گفت: ایشان الگو و مصداق واقعی اخلاق، ادب و تواضع، توکل بودند که توانستند در طول عمر با برکت خود شاگردانی زیادی را تربیت و وارد جامعه کنند.
حجت‌الاسلام‌ سیدحسین رضوی، کارشناس حوزوی نیز با اشاره به نگاه مدیریتی و نوآوری در شیوه‌های آموزشی آیت‌الله ابن الرضا(ره) بیان کرد: برخورداری از نگاهی جامع‌نگر، استقلال، صلابت و قاطعیت همراه با نوآوری و ابتکار از دیگر ویژگی‌های ایشان بود که توانست نسلی متعهد و معتقد به ولایت را به جامعه تقدیم کند.
در ادامه حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمدمهدی کظیمی در خصوص آثار و برکات علمی و پژوهشی آیت‌الله ابن الرضا(ره) اشاره کرد و گفت: یکی از آثار ماندگار مرحوم آیت‌الله ابن الرضا(ره) کتاب ضیاءالابصار است که شرح حال عالمان و دانشمندان خطه ی عالم پرور خوانسار است و یقینا آثار علمی و تحقیقی ایشان تا سالیان سال چراغ هدایت و علم‌آموزی طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه خواهد بود.
در ادامه این همایش حوزوی حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمدجواد صابریان به بعد تبلیغی و ترویجی آیت‌الله ابن الرضا(ره) اشاره کرد و افزود: ایشان در خصوص تبلیغ و ترویج معارف اسلامی و آموزه‌های دینی از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و از هر ظرفیتی برای رساندن پیام اسلام و مذهب جعفری بهره بردند.
وی ادامه داد: برگزاری جلسات تبلیغی و محافل علمی در حسینیه‌ها، مساجد، تکایا و مبارزه با جریان‌های انحرافی و فرق ضاله از جمله دیگر فعالیت‌های این عالم ربانی در دوران حیات با برکت‌شان بوده است. همچنین تذکر در خفا و آشکار در خصوص انحرافات تبلیغی و ارائه راهکارهای مورد نیاز مبلغان و تشویق آنان از جمله دیگر خصوصیات این عالم ربانی بود.
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حمیدرضا داودوندی نیز ضمن بیان جنبه‌های معرفتی و تعظیم شعائر اسلامی آیت‌الله ابن الرضا(ره) اظهار کرد: یکی از جملاتی که ایشان همیشه برای طلاب و مبلغان مطرح می‌کرد این بود که برای تبلیغ دین و ترویج آموزه‌های دینی نباید از هیچ چیزی جز پروردگار متعال ترس و واهمه‌ای داشت.
بر اساس این گزارش، در پایان همایش آیت‌الله سیدمحمد ابن الرضا، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) ضمن تشکر از همه میهمانان به‌ویژه علمای شهر و مدیران به تبیین گوشه‌ای از حیات پربرکت آیت‌الله ابن الرضا(ره) پرداخت.
یادآور می‌شود، به‌منظور معرفی آثار مکتوب سیدمهدی ابن الرضا و نسخه جدید کتاب شریف ضیاء الابصار به همراه آثار والد ارجمندشان، آیت‌الله سیدمحمدعلی ابن الرضا(ره) نمایشگاه کتابی در حاشیه این همایش برپا شد.
اکبر پوستچیان
انتهای پیام
captcha