تمایل گردشگران برای سفر به اصفهان در ایام نوروز
کد خبر: 3795582
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶

تمایل گردشگران برای سفر به اصفهان در ایام نوروز

گروه اجتماعی - مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان پس از انتشار خبر بازگشائی زاینده رود، از شب گذشته و پس از انتشار این خبر رزرو واحدهای اقامتی استان اصفهان جهت نوروز 98 افزایش فوق‌العاده‌ای یافته است.

تمایل گردشگران برای سفر به اصفهان در ایام نوروز

به گزارش ایکنا از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ فریدون اللهیاری اظهار کرد: با عنایت به سفر دو هفته گذشته رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به اصفهان و بازدید ایشان از رودخانه زاینده رود، دکتر مونسان ضمن ابراز خرسندی از جاری بودن زاینده رود تصریح کرد بدون شک جاری بودن زاینده رود در کنار حیات بخشی این رود بزرگ نقش مهمی در توسعه گردشگری فلات مرکزی ایران ایفا می‌کند.
وی افزود: دکتر مونسان در سفر نیم روزه خود به استان اصفهان گفت پس از بازگشت به تهران تلاش خواهم کرد تا حیات دوباره زاینده رود را رقم بزنیم، لذا پیگیری‌های ایشان در دو هفته گذشته اعم از مکاتبه با وزیر محترم نیرو و همچنین رایزنی با مقام محترم ریاست جمهوری باعث شد تا روز گذشته ریاست محترم جمهوری طی دستوری، خواهان بازگشائی زاینده رود در نوروز پیش رو شود.
اللهیاری همچنین گفت: با این وصف معتقدیم برنامه ریزی برای توسعه گردشگری داخلی درسال1398 همراه با بازگشائی رودخانه زاینده رود در نوروز گام ارزشمندی در توسعه گردشگری داخلی در دیار نصف جهان به شمار می‌رود.
وی تصریح کرد: گزارشات اولیه حاکی است تا دهم اسفند سال جاری نزدیک به 50 درصد از مراکز اقامتی اصفهان جهت نوروز 98 رزرو شده اند که این نکته در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته افزایشی معادل 80 درصد را نشان می‌دهد. لذا امیدواریم انتشار خبر بازگشائی رودخانه زاینده رود در نوروز 1398 به افزایش استقبال گردشگران از سفر به اصفهان منجر شود.
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان همچنین تصریح کرد: با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در 24 شهرستان استان تلاش داریم تا بسیاری از گردشگرانی را که در طول نوروز هر سال به مقاصد مختلف فرهنگی به ویژه در خارج از کشور سفر می‌کردند را با توجه به گرانی ارزهای خارجی تشویق به سفر به اصفهان کنیم.

انتهای پیام 

captcha