آموزش مهارت‌های اجتماعی در کنار آموزش قرآن در خانه قرآن نور مبین قائیدان اردل
کد خبر: 3795748
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴

آموزش مهارت‌های اجتماعی در کنار آموزش قرآن در خانه قرآن نور مبین قائیدان اردل

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر خانه قرآن نور مبین روستای قائیدان اردل گفت: کلاس‌های آموزشی متنوعی اعم از آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ترویج ازدواج آسان، پیشگیری از طلاق، پیشگیری و درمان اعتیاد و ... در راستای همکاری با سازمان بهزیستی شهرستان در کنار آموزش قرآن به اهالی روستا ارائه می‌شود.

کریم بهمنی، مدیر خانه قرآن نور مبین روستای قائیدان بخش میانکوه اردل، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: خانه قرآن نور مبین از سال 1388 با اخذ مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت خود را آغاز کرد.
وی با بیان اینکه تعداد افراد بهره‌مند از آموزش‌های این خانه قرآنی به 40 قرآن‌آموز دختر و پسر می‌رسد، تصریح کرد: این افراد در مسجد جامع روستا از آموزش‌های روخوانی و روانخوانی، صوت و لحن، ترتیل و حفظ بهره‌مند می‌شوند و کلاس‌هایی نیز جهت آموزش روخوانی قرآن کریم برای بزرگسالان دایر است.
بهمنی با اشاره به همکاری تنگاتنگ کارشناسان سازمان بهزیستی با این خانه قرآن، اضافه کرد: کلاس‌های آموزشی متنوعی اعم از آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ترویج ازدواج آسان، پیشگیری از طلاق، پیشگیری و درمان اعتیاد و ... در راستای همکاری با این سازمان به اهالی روستا ارائه می‌شود.
وی در خصوص فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی این خانه قرآنی، گفت: برگزاری مراسم در مناسبت‌های مختلف مذهبی، برگزاری کرسی تلاوت و محافل قرآنی با حضور قاریان طلبه بومی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی و مذهبی این مجموعه بوده است.
بهمنی با تأکید بر اینکه مربیان همکار با این خانه قرآنی از اساتید آموزش دیده هستند، اضافه کرد: این مربیان همواره در کلاس‌های آموزشی جهت ارتقای سطح شرکت می‌کنند گاهاً از حضور مربیان شهرستان نیز استفاده می‌شود.
مدیر خانه قرآنی نور مبین روستای قائیدان خاطرنشان کرد: در راستای تشویق قرآن‌آموزان برنامه‌های تشویقی و به ویژه اردوهای زیارتی در دستور کار این خانه قرآنی قرار دارد.
‌یادآور می‌شود، خانه قرآنی نور مبین روستای قائیدان شهرستان اردل، چهارمحال و بختیاری، همواره پذیرای علاقمندان به یادگیری مباحث قرآنی است.

انتهای پیام

captcha