درخت کاشتن همانند صدقه جاریه است
کد خبر: 3795870
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷

درخت کاشتن همانند صدقه جاریه است

گروه فرهنگی_ خطیب موقت جمعه کرمان گفت: درخت کاشتن همانند صدقه جاریه است و اگر کسی به درختی آب دهد همانند خدمت به مردم است.

به گزارش ایکنا از کرمان همزمان با ۱۵ اسفند ، جشن روز درختکاری در جمع مردم مهربان روستای دارسینوئیه و دهخانی با حضور استاندار کرمان و مسئولان برگزار شد.

حجت‌الاسلام عرب‌پور، خطیب موقت جمعه کرمان در این مراسم گفت: اهمیت موضوع درختکاری و دوستی با طبیعت آنجا نمود پیدا می‌کند که مقام معظم رهبری بار ها و بار ها در سخنانشان تاکید کردند و هر سال نیز خودشان شخصا درختی را غرس می‌کنند.

وی افزود : خداوند منابعی را از آب و خاک برای انسان ها فراهم کرده است،منابع طبیعی و طبیعت  وظیفه خود را انجام دهند، به بیانی دیگر همه در کارند تا انسان نانی به کف آرد و به غفلت نخورد .

وی بیان کرد: این ها ثروت عمومی است و همه باید استفاده کنند ، اما گاهی انسان ناسپاسی می‌کند و خود منابع را خراب می‌کند و در این صورت نباید انتظار افزایش نعمت را داشته باشیم که خشکسالی و کمی باران از عواقب ناسپاسی هاست.

وی با اشاره به اهمیت نگهداری از محیط زیست و منابع طبیعی گفت: روز درختکاری این عهد را ببندینم تا وظیفه خود را در مقابل با منابع طبیعی انجام دهیم و در حفظ آنها کوشا باشیم.

عرب‌پور تاکید کرد:در بحث درختکاری تاکید های زیادی در دین مبین اسلام شده است،درخت کاشتن همانند صدقه جاریه است.

خطیب موقت جمعه کرمان با اشاره به روایتی دیگر اذعان کرد :اگر کسی به درختی آب دهد به مردم خدمت کرده است.

پیامبر می‌فرمایند: انسان ها اگر از دنیا بروند دستشان کوتاه است اما اگر درختی را بکارند مادامی که مردم از میوه و سایه آن درخت استفاده می کنند ثواب و خوبی به آن فرد می‌رسد.

افتتاح همزمان 512 پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در هفته منابع طبیعی

در ادامه این مراسم، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری در جشن درختکاری گفت: شعار امسال هفته منابع طبیعی و آبخیزداری «منابع طبیعی بزرگ‌ترین سرمایه ملی » است.

وی افزود: ۵۱۲ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری همزمان با هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در استان افتتاح خواهند شد .

مجید ابراهیمی دهیار دارسینوئیه گفت: دهیاری دارسینوئیه از سال ۹۳ آغاز به کار کرد و قبل از آن زیرساخت های خوبی نداشته است اما در سال های اخیر این روستا از نظر زیر ساخت مشکلی ندارد و زمینه برگشت مردم از شهر به روستا فراهم شده است.

وی افزود: آنتن دهی تلفن همراه به ۱۰۰ درصد رسیده است و با کمک های مدیرکل فعلی صدا و سیما از نعمت گیرنده دیجیتال برخوردار شدند.

وی با اشاره به اهمیت ورزش برای جوانان بیان کرد: دو خانه ورزش روستایی با کمک اداره کل ورزش و جوانان تجهیز شده است.

شکستن شاخه های درخت همانند شکستن بال فرشتگان است

محمد جواد فدایی استاندار کرمان نیز به اهمیت منابع طبیعی اشاره کرد وگفت: در روایتی داریم که اگر دنیا به پایان رسیده باشه و نهالی را در دست دارید ابتدا آن نهال را بکارید .

وی بیان کرد: امام علی (ع) در طول عمر مبارکشان هزاران درخت نخل کاشتند.

استاندار کرمان افزود: ما نیز باید به درخت های معابراهمیت بیشتری دهیم و تعداد درخت های بیشتری بکاریم.

پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: در ۱۵ سال میزان بارندگی ما از میانگین کشوری پایین بوده است.

وی افزود: متاسفانه حجم عظیمی از درختان موجود خشک شده است برای جلوگیری از پیشرفت این معضل باید کار های اساسی انجام شود.

انتهای پیام

captcha