برنامه جامع پژوهش حوزه تدوین شد
کد خبر: 3795901
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵

برنامه جامع پژوهش حوزه تدوین شد

گروه معارف ــ معاون پژوهش حوزه علمیه از تدوین سند جامع پژوهش در حوزه خبر داد و گفت: مراحل این طرح به تدریج در حال اجراست و هدف غایی ما هم رسیدن به شعار «هر طلبه یک اثر» است.

برنامه جامع پژوهش حوزه تدوین شدبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام سیدحسین میرمعزی، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با اشاره به برگزاری دهمین جشنواره علامه حلی که یک جشنواره کشوری است، بیان کرد: این جشنواره به نوعی میدان رقابت هزاران طلبه در سطوح مختلف تحصیلی است هم‌چنین نتایج یک سال تلاش معاونت پژوهش، طلاب و اساتید فردا، 16 اسفند اعلام و از برگزیده‌های این جشنواره تقدیر می‌شود.

وی افزود: این جشنواره تابلوی ظهور نتایج فعالیت‌هایی است که معاونت پژوهش در راستای ارتقای پژوهش و طلاب دارد و از نتایج این جشنواره می‌توانیم متوجه تاثیرگذاری عملکرد معاونت پژوهشی در زمینه ارتقای طلاب باشیم.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه اظهار کرد: در این جشنواره هرسال شاهد ارتقای کمی و کیفی آثار هستیم و شرکت کنندگان در این جشنواره به لحاظ کمی و کیفیت کار افزایش پیدا کرده و نشانه این است که برنامه‌ریزی‌ها در سطح طلاب در حال تحصیل ثمربخش بوده و امسال شاهد حدود 22 هزار اثر از مقالات و کتاب‌ها بودیم.

میرمعزی با اشاره به این‌که هدف غایی این جشنواره رسیدن به شعار هر طلبه حداقل یک اثر است، ادامه داد: ما به سمتی حرکت می‌کنیم که همه طلبه‌ها وارد جریان پژوهش شوند.

وی با اشاره به این‌که برنامه‌های معاونت پژوهش برای ارتقای این جشنواره از نوع زیرساختی است، افزود: با برگزاری برنامه‌های زیرساختی سعی می شود که توانمندی طلاب در حوزه‌های مختلف افزایش یابد؛ بر همین اساس برنامه جامع پژوهش در معاونت پژوهش تدوین و تصویب شده و به صورت مرحله‌ای اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد: پیش از این، برنامه‌ها ناظر به موادی برای کارگاه‌های پژوهشی در سطح یک بود که در دوره جدید این برنامه‌ها توسعه یافت؛ در سطح دو و چهار نیز جزواتی تدوین شد و در نهایت به یک برنامه جامع منجر شد؛ ماحصل این طرح افزایش توانایی و به فعل رساندن توانایی‌های بالقوه طلاب است.

معاون پژوهش حوزه با اشاره اهمیت ارتقای سطح و مهارت‌های پژوهشی اساتید بیان کرد: با توجه به این مساله که اساتید راهنمای طلاب هستند و باید با افزایش توانایی زمینه رشد طلاب را فراهم کنند برنامه‌هایی از ابتدای سال جاری در دو حوزه حضوری و مجازی به مرحله اجرا در آمده است.

وی گفت: توسعه کانون‌های علمی و مجلات مدرسه‌ای از فعالیت‌هایی بود که در دوره اخیر فعالیت معاونت پژوهش دنبال شده است؛ این کانون‌ها در واقع همچون انجمن های علمی در سطح مدارس فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در جشنواره علامه حلی سعی شده است که با مطالعه آسیب‌شناسانه و تحلیلی نتایج مثبت آن را در جشنواره امسال اعمال کنیم.

وی واگذاری ارزیابی مقالات به مدارس و شهرها را از جمله فعالیت‎های مهم معاونت پژوهش عنوان کرد و گفت: به همین دلیل جشنواره یازدهم به شکل مدرسه محور اجرا شده است و آثار ابتدا در مدارس ارزیابی و سپس در استان ارایه می‎شود.

انتهای پیام

captcha