دومین هفته «قرآن و عترت» بوشهر پایان یافت
کد خبر: 3795952
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶

دومین هفته «قرآن و عترت» بوشهر پایان یافت

کانون خبرنگاران نبأ ــ آئین اختتامیه دومین هفته «قرآن و عترت» استان بوشهر با تجلیل از شخصیت‌های قرآنی، تکریم مادران شهدای قرآنی و تقدیر از برگزیدگان جشنواره روز قرآنی به‌کار خود پایان داد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ اختتامیه دومین هفته «قرآن و عترت» استان بوشهر، شامگاه چهارشنبه، 22 اسفندماه در آئینی با حضور مجید خورشیدی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر، حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر، ایرج دلاور رفیعی، ناظر هفته قرآنی حوزه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالحسین ناصری، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوشهر، فاطمه کرم پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، علی اکبر مداح، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان بوشهر، عبدالرضا عالی پور، معاون فرهنگی اداره کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، مسئولان استانی، جامعه قرآنی و هنرمندان و با تلاوت سید طاها حسینی، قاری نوجوان روستای چارک در تالار بزرگ لیان منطقه 1 شهر بوشهر برگزار شد.

آیات قرآن دروازه نورانی تدبیر الهی برای سعادت بشر است

فاطمه کرم پور، دبیر شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در آئین اختتامیه دومین هفته «قرآن و عترت» استان بوشهر با اشاره به اینکه قرآن کتاب نور، هدایت و تنها کتاب الهی دست نخورده در تاریخ جهان هستی است، اظهار کرد: آیات قرآن دروازه نورانی تدبیر الهی برای سعادت بشر است.

دبیر شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی استان بوشهر به ابعاد مختلف قرآن اشاره کرد و افزود: قرآن در بُعد زیباشناسی علاوه بر چشم نوازی خطوط، صوت گوش نوازی دارد و در کنار این زیباشناسی ها مبانی بنیادی آن در هدایت بشر نقش اساسی ایفا می کند.

وی بیان کرد: به واسطه هنر شامل هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، خوشنویسی، فیلم، عکس، نقاشی و بخش‌های دیگر می‌توان مفاهیم قرآن را در جامعه گسترش داد.

کرم پور با اشاره به اینکه اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان بوشهر عهده‌دار  اجرای برنامه‌های دومین هفته «قرآن و عترت» بود، گفت: یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری هفته قرآن و عترت در سراسر کشور است که در استان بوشهر دومین دوره این رویداد بزرگ قرآنی برگزار شد.

کرمپور تصریح کرد: در مجموع بیش از ١٥٠٠ اثر در بخش‌های مختلف تلاوت، شعر و داستان، فیلم و تئاتر، تجسمی و خوشنویسی، نقالی و قصه گویی، سرود، پامنبری، آواها و نغمات و صنایع دستی به دبیرخانه ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: نشر و ترویج مفاهیم قرآن، هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی متولی قرآن، شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادهای هنری، فرهنگی و قرآنی و همچنین علمی در حوزه فعالیت‌های قرآنی استان و تجلیل از فعالان و هنرمندان فعال در این زمینه از جمله اهداف برگزاری این آیین قرآنی بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ضمن تشکر از هنرمندان و قاریان جهت ارسال آثار به دبیرخانه دومین هفته «قرآن و عترت» افزود: همه آثار در تمام بخشها با کیفیت بالایی که داشتند برگزیده هفته قرآن و عترت هستند.

تجلیل از خبرنگاران ایکنا در اختتامیه دومین هفته «قرآن و عترت» بوشهر

تجلیل از مادران شهدای قرآنی «حجت‌الاسلام شهید سیدتقی بحرانی، حجت‌الاسلام شهید حسین خاتمی، ثقة الاسلام شهید محمدعلی ذبیحی، شهید عباس سرخی، شهید عبدالمهدی قادریانی، شهید عبدالمحمد هاشمی، شهید محمدجواد شاهمیری، شهید عباس کبگانی»، تجلیل از حامد فکوری و محمد عبیدی خبرنگاران خبرگزاری ایکنا به عنوان چهره شاخص استان بوشهر در حوزه خبرگزاری قرآنی سال 1397، تجلیل از حسین معتقد نوه فقید سعید آیت‌الله میرزا معتقد ریشهری (فاضل اهرمی)، تجلیل از عبدالرضا عبدالله زاده، استاد پیشکسوت قرآنی به عنوان بخش اصلی برنامه‌های اختتامیه دومین هفته «قرآن و عترت» این استان بود.

ضرورت الگوگیری سبک زندگی از اخلاق قرآنی

مجید خورشیدی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر، نیز در این مراسم جامعه قرآنی را مروجان فرهنگ قرآنی در جامعه خواند و عنوان کرد: حاملان قرآنی باید عامل به آموزه‌های قرآنی باشند و اخلاق قرآنی را به عنوان الگوی رفتاری در سبک زندگی خود قرار دهند.

احسان و نیکوکاری اقدام و عمل قرآنی برای رستگاری انسان است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر در ادامه افزود: احسان و نیکوکاری یک اقدام و عمل قرآنی است که خداوند این آموزه ها را از طریق آیات وحی برای رستگاری انسان ها نازل کرده است.

گفتنی است، اجرای نقالی، شعر خوانی، اجرای گروههای سرود کوثر و ثارالله شهرستان دشتی و رهروان راه امام شهرستان بوشهر، پخش فیلم «آناهیتا» به نویسندگی و کارگردانی مهرداد مصدق بر اساس یافته‌های سوره الرحمن در استان بوشهر، تجلیل از برگزیدگان جشنواره هفته قرآن و عترت، تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی «مدهامتان» ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، تجلیل از منتخبین مسابقات سازمان بهزیستی از دیگر عناوین برنامه های انجام شده در آئین اختتامیه روز قرآنی بوشهر در دومین هفته «قرآن و عترت» این استان بود.

یادآور می‌شود، دومین هفته «قرآن و عترت» استان بوشهر همزمان با سالروز رحلت آیت‌الله میرزا معتقد ریشهری (فاضل اهرمی) از ١١ تا ١٥ اسفندماه با اجرای ٩ برنامه در بخش اصلی و ١٠ برنامه در بخش جنبی برگزار شد.

امیرحسین مؤمنی

عکاس: سید ابوالفضل موسوی 

انتهای پیام 

captcha