خطرات مواد مخدر برای جوانان تبیین شود
کد خبر: 3796064
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴

خطرات مواد مخدر برای جوانان تبیین شود

گروه اجتماعی- رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم‌دره گفت: ورود مردم به عرصه مبارزه با مواد مخدر یکی از راهکارهای پیشگیری از اعتیاد است و خطرات و آسیب‌های مواد مخدر باید برای مردم به ویژه جوانان تبیین شود.

خطرات مواد مخدر برای جوانان تبیین شودبه گزارش ایکنا، از زنجان، حجت‌الاسلام حسن محمدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره ظهر امروز پنجشنبه شانزدهم اسفندماه در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان خرم‌دره اظهار کرد: سالانه ۱۹۹ هزار میلیارد تومان در حوزه مواد مخدر برای معتادین هزینه می‌شود .

وی با اشاره به اینکه قبل از ورود آمریکا به افغانستان میانگین تولید مواد مخدر در افغانستان ۲۰۰ تن بود، اظهار کرد: با ورود آمریکا به این کشور این رقم به ۱۰ هزار تن افزایش یافته است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره با اشاره به اینکه ایران در محل ترانزیت مواد مخدر از افغانستان قرار گرفته است، یادآور شد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر نگاه ایران یک نگاه جهانی است.

وی با تأکید بر اینکه یکی از مهمترین راهکارها برای غلبه بر موادمخدر، اجتماعی کردن آن و ورود مردم به عرصه مبارزه است، ادامه داد: خطرات و آسیب‌های مواد مخدر باید برای مردم به ویژه جوانان تبیین شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در راستای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر تفاهم نامه‌ای مابین سازمان تبلیغات اسلامی، بهزیستی و وزارت کشور منعقد شده است، ادامه داد: در همین حوزه کارگروه‌های تخصصی و گفتمان های دینی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روحانیون در رتبه اول سرمایه‌های اجتماعی استان قرار دارند، اظهار کرد: هر جا شاهد حضور روحانیون بودیم آسیب‌های اجتماعی کاهش چشمگیر داشتند.

انتهای پیام

captcha