هنرمند با هنر خود از ملک به ملکوت می‌رسد
کد خبر: 3796095
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰

هنرمند با هنر خود از ملک به ملکوت می‌رسد

گروه فرهنگی ــ مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه برخی از مشکلات جامعه ناشی از عدم درک ملکوت است، گفت: بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی را می‌توان از طریق درک ملکوت حل کرد.

هنرمند با هنر خود از ملک به ملکوت می‌رسد/ ناهنجاری‌های اجتماعی با درک ملکوت حل می‌شودبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام محمدعلی خسروی، 16 اسفندماه در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره شکوه شکیبایی حضرت زینب(س) آواها و سرودها اظهار کرد: این جشنواره با محوریت آواها و سرودها برگزار می‌شود و امیدواریم نتایج آن موجب تقویت بنیه‌های هنری و رشد فکری، روحی و تربیتی جامعه اسلامی شود.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آواها وسرودها از رشته‌های ارزشمند هنر است، گفت: تمام رشته‌های هنر دریچه‌ای از عالم ماده به سوی عالم معناست و می‌توان حتی معنویت را به واسطه آن به تصویر کشید.
وی با اشاره به اینکه جهان دو رو دارد، بیان کرد: یک طرف ظاهر جهان است که با حواس پنجگانه آن را احساس می کنیم؛ حقیقت اصلی وجه باطنی دارد که هنرمند می‌تواند روزنه‌ای به سوی باطن باز کند که با حواس ظاهری امکان دارد.
خسروی ادامه داد: هنرمند کسی است که به عالم روح و معنا پی برده است و می‌خواهد با هنر خود دیگران را به آن عالم سیر دهد؛ غریزه زیباپسندی از حواسی است که هنرمند از آن طریق وارد می‌شود و به معانی عالم درون می‌رسد.
این مسئول با اشاره به اینکه هنرمند با هنر خود از ملک به ملکوت می‌رسد، ادامه داد: توجه به علم خداوند همان ورود به دنیای ملکوت است؛ هنر باید رمز و راز داشته باشد و هر اندازه رموز در هنر بیشتر باشد، تاثیرگذاری آن بیشتر است.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه قرآن همواره بشر را به دیدن با تامل در ملکوت سماوات و ارض دعوت می‌کند، گفت: این گونه نگاه کردن انسان را تغییر می‌دهد.
وی با بیان اینکه یک سرود و آوا می‌تواند به اندازه چندین سخنرانی، انسان را به عالم معنا متصل کند، گفت: قرآن در قالب هنر نازل شده است، به گونه‌ای که دو سوم قرآن استعاره و کنایه است.
این مقام مسئول با بیان اینکه حضرت زینب(س) الگوی صبر است، گفت: قرآن کریم می‌فرماید که خداوند با صابران است و آن حضرت به مقام رضای الهی رسیده است.
وی مشکل امروز جامعه را عدم درک عالم ملکوت دانست و گفت: اگر انسان جمال مطلقی که برجهان حاکم است را درک کند، مشکلی نخواهد داشت؛ بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی را می‌توان از طریق درک ملکوت حل کرد.
انتهای پیام
captcha