انسان منتظر در خانواده و اجتماع اسوه اخلاق باشد
کد خبر: 3796145
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
آیت‌الله حسینی بوشهری:

انسان منتظر در خانواده و اجتماع اسوه اخلاق باشد

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس حوزه‌های علمیه کشور گفت: اولین ویژگی ادب و آداب انتظار این است که از نظر فردی باید خودمان را آماده کنیم؛ انسان منتظر باید در زندگی فردی، اجتماعی، اداری، دانشگاهی، خانوادگی رفتار دینی و اخلاقی داشته باشد.

انسان منتظر باید چهره برجسته اخلاقی در محیط خانوادگی و اجتماعی داشته باشد

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ مراسم پرفیض دعای «ندبه» از سوی شبکه یک سیما و با مشارکت هیئت مذهبی رزمندگان اسلام شهرستان دشتی، صبح جمعه، ۱۷ اسفند مصادف با میلاد با سعادت پنجمین پیشوای شیعیان حضرت امام محمد باقر(ع) و حلول ماه رجب، با نوای حاج احمد زین‌العابدین در محل مصلای امام خامنه‌ای(مدظله العالی) شهر خورموج مرکز استان بوشهر برگزار شد.

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری و رئیس حوزه‌های علمیه کشور در این آئین با تاکید بر اینکه منتظران و شیعیان در زمان غيبت این دعا «اَللّهُمَّ عَرِّفْنى نَفْسَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى نَفْسَكَ لَمْ اَعْرِف نَبِيَّكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى رَسُولَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى رَسُولَكَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى حُجَّتَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دينى» را بخوانند، اظهار کرد: وظیفه منظران شناخت دین و شناخت حضرت ولی عصر(عج) است.

بهترين اعمال؛ انتظار فرج امام زمان(عج)

وی در ادامه با اشاره به اینکه در روایتی از پیامبر اکرم(ص) آمده است «افضل اعمال امت، انتظار فرج است» افزود: امام زمان، انسانها را به اوج کمال و معرفت ایمانی می‌رساند.

انسان منتظر چهره برجسته اخلاقی در محیط خانوادگی و اجتماعی داشته باشد

آیت‌الله حسینی بوشهری بیان کرد: اولین ویژگی ادب و آداب انتظار این است که از نظر فردی به هر طور و جهت باید خودمان را آماده کنیم و اگر کسی دلش می‌خواهد از اصحاب امام زمان(عج) باشد باید به انتظار باشد و لذا انسان مومن در زندگی فردی، اجتماعی، اداری، دانشگاهی، خانوادگی باید رفتار دینی و اخلاقی داشته باشد.

رئیس حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: حکومت اسلامی مبتنی بر آموزه‌های الهی و به خصوص انقلاب اسلامی ایران بسترساز حکومت مهدوی و زمینه‌ساز ظهور آن حضرت است.

امام جمعه موقت قم با اشاره به اینکه امام محمد باقر(ع) فرمود «توانمندان به ضعفا و فقرا کمک و خیرخواهی کنند»، گفت: انسان منتظر در مقابل مسلمانان جهان اسلام و در قبال مومنین و مظلومین جامعه مسئولیت دارد.

آیت‌الله حسینی بوشهری اشاره کرد: دومین ویژگی ادب و آداب انتظار این است که به یاد آن حضرت بوده و در غم نبود و غیبت حضرت بقیة الله اعظم(عج) غمناک باشیم.

وی تصریح کرد: کمرنگ شدن حیاء و عفت اجتماعی، ریاکاری و دروغ، کم فروشی و احتکار، بی‌توجهی به واجبات دینی به مانند نماز و امر به معروف و نهی از منکر یک آسیب اجتماعی و انحراف از مسیر انتظار است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: نبی مکرم اسلام(ص) و اهل بیتش(ع) برای اقامه دین و هدایت مردم بر اساس عدالت الهی مبعوث و انتخاب شدند تا دین حق پا بر جا بماند.

رسالت اول امام شیعیان بعد از پیغمبر(ص)

رئیس حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه مسجدالحرام بیت‌الله الحرام نشان آشکاری از ایمان و هدایت بندگان خدا است، افزود: حضرت امیرالمومنین امام علی(ع) بعد از پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) این امانت و رسالت را به عهده داشت که مردم را به بصیرت دینی و اجتماعی و نور ایمان الهی هدایت کند.

حامد فکوری

انتهای پیام 

captcha