کمیت و کیفیت در برنامه‌های قرآنی لازم و ملزوم یکدیگرند/ اجرای ۹ تئاتر قرآنی در استان مرکزی
کد خبر: 3796218
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴

کمیت و کیفیت در برنامه‌های قرآنی لازم و ملزوم یکدیگرند/ اجرای ۹ تئاتر قرآنی در استان مرکزی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل ارشاد استان مرکزی با بیان اینکه پرداختن به کمیت و کیفیت برنامه‌های قرآنی دو محور و شاخصه توأمان هستند و نباید از هیچ یک غافل شد، افزود: به عنوان متولی قرآن باید در این حوزه بهتر وارد شویم، کمیت و کیفیت لازم و ملزوم یکدیگرند، اگر به هر یک از این شاخصه‌ها جداگانه اهمیت داده شود قطعاً آسیب‌زاست.

کمیت و کیفیت در برنامه‌‌های قرآنی لازم و ملزوم یکدیگرند/ اجرای 9 تئاتر قرآنی در استان مرکزی

محسن شریفی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، در حاشیه برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: هر برنامه‌ای که در نهایت منجر به ارزیابی و برگزاری آزمون می‌‌شود قطعا به تحرک بیشتر جامعه قرآنی می‌انجامد.
وی با بیان اینکه عدم برگزاری آزمون به دنبال برپایی کلاس و دوره آموزشی بی‌انگیزگی و بی‌رغبتی ایجاد می‌کند، اظهار کرد: برگزاری آموزن ارزیابی در سطح کلان علاوه بر ایجاد تحرک بین جامعه قرآنی به شناختن نقاط ضعف و قوت نیز کمک می‌کند، حافظان با شرکت در این آزمون‌ها از سطح توانایی خود بیشتر آگاه می‌شوند.
شریفی تصریح کرد: شکی نیست که برگزاری آزمون به شناسایی و کشف استعدادهای خاص این حوزه می‌انجامد و با توجه به اینکه ارزیابی این آزمون‌ها کشوری است به برنامه‌ریزان برای تدوین برنامه‌‌های بهتر کمک می‌کند. همچنین آگاهی از بضاعت و پتانسیل شهرهای مختلف، تفکیک جنسیتی حافظان در دو گروه بانوان و آقایان از دیگر اهدافی است که آزمون یاد شده دنبال می‌کند.
وی با اشاره به اینکه برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم نشان می‌دهد کدامیک از استان‌ها در حوزه حفظ بهتر فعالیت داشتند، گفت: با بدست آمدن مجموعه آماری قطعا راهگشایی برنامه‌ریزان حوزه اجرایی کشور برای تدوین هرچه بهترطرح‌ها با برنامه‌ریزی دقیق‌تری پیش می‌رود.
شریفی ادامه داد: پرداختن به کمیت و کیفیت برنامه‌های قرآنی دو محور و شاخصه توأمان هستند و نباید از هیچ یک غافل شد؛ چراکه هر یک در جایگاه خود مهم و دارای اهمیت بسیار هستند، همانطور که مقام معظم رهبری نیز در این مورد تأکیدات بسیار دارند ما به عنوان متولی قرآن باید در این حوزه بهتر وارد شویم، کمیت و کیفیت لازم و ملزوم یکدیگرند، اگر به هر یک از این شاخصه‌ها جداگانه اهمیت داده شود قطعاً آسیب‌زاست.
این مقام مسئول اظهار کرد: باید تلاش شود این دو امر مهم در کنار هم پیش روند ضمن نگاه به کیفیت و محتوای کار از کمیت و از دربرگیری جمعیت جامعه غافل نباشیم. همه باید بسیج شویم تا جامعه به این سمت و سو(حضور در فعالیت‌های قرآنی) پیش رود و قطعا پرداختن به این موضوع در جامعه تحکیم خانواده را بیمه می‌کند.
وی در خصوص چشم‌اندازهای فعالیت قرآنی اداره کل ارشاد اسلامی استان هم گفت: دوسال پیاپی است که معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بین معاونت‌های قرآن کشور رتبه برتر را از آن خود می‌کند و امید است با برنامه‌ریزی دقیق و عملیاتی کردن طرح‌های خلاق بار دیگر رتبه برتر را به خود اختصاص دهیم.
شریفی با اشاره به اینکه استان مرکزی از جمله استان‌هایی است که سال گذشته نخستین جشنواره قرآن و عترت را برگزار کرد، افزود: خوشبختانه این جشنواره در سطح بسیار خوبی انجام شد، برگزاری نکوداشت 63 شهید قرآنی استان و اجرای ویژه برنامه‌هایی در راستای ترویج فرهنگ قرآن از دیگر برنامه‌های در دستور کار است که اجرایی شد.
وی برنامه‌ها و تولیدات هنری با مضامین قرآن را از دیگر برنامه‌های اجرایی خواند و تصریح کرد: این برنامه‌ها بهانه‌ای است تا به فعالیت‌ها و مضامین قرآنی بیشتر پرداخته شود، فعالیت در قالب هنر به درک مفاهیم قرآنی بیشتر کمک می‌کند، در حوزه کودکان نیز مسابقه مفاهیم قرآن و نماز در قالب هنر نقاشی ویژه فرزندان کارکنان برگزار شد.
شریفی با بیان اینکه اجرای 9 تئاتر منتخب قرآنی از دیگر برنامه‌های اجرایی است، اضافه کرد: ما تمام تلاش خود را به کار می‌گریم تا قرآن در هر قالب هنری وارد شود، هنرمندان علاقه به فعالیت‌های هنری آمیخته با قرآن دارند باید این زمینه برای آنان فراهم شود تا شاهد آثار فاخر در حوزه‌های مختلف هنری باشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در پایان بر ضرورت نگاه خانواده‌‌ها به فعالیت‌های قرآنی بیش از گذشته تأکید کرد و گفت: خانواده اولین رکن برای آشنایی کودکان و نوجوانان با مضامین قرآنی است والدین از این رسالت خطیر کوتاهی نکرده و با هدایت فرزندان خود در مسیر قرآن آینده آنان را تضمین کنند، قطعا آشنایی فرزندان با مفاهیم و مضامین قرآن برکاتی در برخواهد داشت که نتیجه غایی و نهایی آن تحکیم مبانی خانواده در جامعه است.
انتهای پیام

captcha