تعمیق باور‌های دینی و تقویت هویت ملی؛ از محوری‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش
کد خبر: 3796230
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸

تعمیق باور‌های دینی و تقویت هویت ملی؛ از محوری‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش

گروه فرهنگی- مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل در همایش طرح ولایت فرهنگیان بسیجی گفت: تعمیق باور‌های دینی و تقویت هویت ملی در بین نسل حاضر و تبیین آرمان‌های شهدای انقلاب و دفاع مقدس در راستای تربیت معنوی، اخلاقی و اجتماعی دانش آموزان، از برنامه‌های محوری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و از وظایف همه اقشار به‌ویژه قشر فرهیخته فرهنگی است.

تعمیق باور‌های دینی و تقویت هویت ملی؛ از محوری‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا از اردبیل، احمد ناصری، مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل، روز گذشته، ۱۷ اسفند ماه، در همایش طرح ولایت فرهنگیان بسیجی که در معاونت تعلیم و تربیت بسیج استان و با حضور فرهنگیان بسیجی خواهر برگزار شد، با مهم خواندن وظایف فرهنگیان در رشد و تعالی علمی و معنوی دانش آموزان تصریح کرد: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، دارا بودن دانش حرفه‌ای و شغلی عمیق و راهگشا برای ایفای نقش، مهارت‌های حرفه‌ای و توانمندی‌های لازم، شوق و عشق به کار به نحوی که به لذت و شادمانی معنوی از تدریس منتهی شود و مهارت‌های ارتباطی برای برقراری ارتباط دو سویه تاثیر گذار از ویژگی‌های معلمان در تراز جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.
ناصری، یادگیری مستمر و مداوم، توانایی برقراری ارتباط موثر با عناصر محیط سازمانی و رصد مستمر وضعیت روانی و رفتاری دانش آموزان را از دیگر ویژگی‌های معلمان کارا و اثر بخش عنوان کرد.
وی تصریح کرد: بصیرت، قدرت تشخیص و تحلیل اوضاع و شرایط اعم از اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و رسالت آگاهی بخشی به منظور تربیت نسلی که قوه و قدرت تحلیل مسائل مختلف را داشته باشد از فاکتور‌های کلیدی یک معلم متعهد و متخصص می‌باشد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل، تعمیق باور‌های دینی و تقویت هویت ملی در بین نسل حاضر و تبیین آرمان‌های شهدای انقلاب و دفاع مقدس در راستای تربیت معنوی، اخلاقی و اجتماعی دانش آموزان را از برنامه‌های محوری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و از وظایف همه اقشار بویژه قشر فرهیخته فرهنگی عنوان کرد.
ناصری با اشاره به فعالیت تشکل‌های دانش آموزی مختلف در قالب سازمان دانش آموزی استان، بستر سازی و ترغیب دانش آموزان برای انجام کار‌های گروهی و مشارکتی، روحیه احترام به نظرات دیگران و انتقاد پذیری و مشورت را در راستای اجتماعی کردن دانش آموزان و تمرین مسئولیت پذیری، مهم و موثر برشمرد.
گفتنی است دوره آموزشی طرح ولایت فرهنگیان بسیجی با هدف ارتقای سطح معرفت دینی، بصیرت و ولایت مداری، توانمند سازی، تقویت روحیه معنوی و مقابله با تهاجم فرهنگی از طریق برگزاری سلسله نشست‌های سیاسی و اجتماعی، بمدت دو روز در معاونت تعلیم و تربیت بسیج استان اردبیل برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha