بهره‌مندی ۲۴ هزار کرمانشاهی از برنامه‌های قرآنی تحت پوشش نیت واقفان
کد خبر: 3796451
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲

بهره‌مندی ۲۴ هزار کرمانشاهی از برنامه‌های قرآنی تحت پوشش نیت واقفان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل اوقاف استان کرمانشاه گفت: امسال بیش از ۲۴ هزار نفر از محل نیات واقفین استان تحت پوشش برنامه‌های قرآنی قرار گرفتند که یک رویداد بی‌نظیر در کشور است.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، همایش تخصصی ترویج وقف با موضوع واقف خیراندیش مرحوم آیت‌الله حاج عبدالله کرکوکی، امروز، 18 اسفند در مجتمع آل‌آقا شهر کرمانشاه برگزار شد.
در این همایش حجت‌الاسلام آیت عباسیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری همایش‌های شاخص ویژه چهره‌ها، اظهار کرد: امثال آیت‌الله کرکوکی برای جامعه الگو هستند و برگزاری این همایش‌ها باعث می‌شود تا افراد جامعه از چنین چهره‌هایی الگوبرداری کنند.
وی با اشاره به اینکه باید مردم کرمانشاه با زوایای زندگی آیت‌الله کرکوکی و ثمرات موقوفاتشان آشنا شوند، گفت: آیت‌الله کروکی نیمی از اموال خود را وقف کرده که نیات مختلفی در موقوفات ایشان به چشم می‌خورد و از جمله آن‌ها می‌توان به کمک به دارو و درمان افراد بی‌بضاعت اشاره کرد که سالانه هزار نفر از برکات این موقوفه برخوردار می‌شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت یکی دیگر از نیات این واقف خیراندیش کرمانشاهی است. از این محل اقدامات درخور توجهی در استان انجام شده به نحوی که تنها در سال گذشته بیش از 17 هزار دانش‌آموز از محل این موقوفه و دیگر موقوفات استان بسته‌های تحصیلی دریافت کرده‌اند.
حجت‌الاسلام عباسیان اظهار کرد: نشر معارف قرآن به عنوان یکی از نیات آیت‌الله کرکوکی بوده و از این دست نیات موجب شده تا کرمانشاه به قطب قرآنی تبدیل شود به نحوی که امسال بیش از 24 هزار نفر از محل نیات این واقف و دیگر واقفین استان تحت پوشش برنامه‌های قرآنی قرار گرفتند که یک رویداد بی‌نظیر در کشور است.
وی عنوان کرد: در حوزه چاپ قرآن و کتب مفیده جایگاه استان کرمانشاه قابل قبول در کشور است و تنها در سال 96، 90 هزار جلد کتاب و امسال هم تعدادی از این موقوفات و دیگر موقوفات کتاب به چاپ رسیده است.
انتهای پیام

captcha