شرح زندگی همسر دبیرکل پیشین حزب‌الله کتاب شد
کد خبر: 3796623
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱

شرح زندگی همسر دبیرکل پیشین حزب‌الله کتاب شد

گروه ادب ــ کتاب «هم‌قسم» شرح زندگی و خاطرات «ام یاسر»، همسر شهید سیدعباس موسوی، دبیرکل پیشین حزب‌الله لبنان، به همت به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر شد.

شرح زندگی همسر دبیرکل پیشین حزب‌الله کتاب شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی به‌نشر، «هم قسم» روایت‌گر شرح زندگی و خاطرات شهیده سیده سُهام الموسوی معروف به «ام یاسر» بانویی است که هم در حیات و هم در شهادتش، شخصیتی سترگ بود.

این اثر در چهار فصل حکایت‌گر شخصیت واقعی بانویی است که مانند او را در میان هم‌قطارانش به ندرت می‌توان یافت، «ام یاسر» زنی که دلداده و عاشق همسرش بود و مادری که به تمام معنا مادری می‌کرد و همه ویژگی‌های مادر فداکار را در خود جای داده بود. همچنین مجاهدی از جان گذشته در مسیر جهاد و شهادت و همگام با شوهرش سیدعباس بود.

این شهید بزرگوار هم در همسری و هم در مادری و هم در جهاد و شهادت یکه‌تاز میدان بود و با همه این ها، نمونه یک بنده مطیع خداوند بود، زنی که حق پیمان خود با پروردگارش را ادا کرد و در این مسیر تا آخر استوار ماند. کسی که با خداوند بزرگ، معامله‌ای سودمند کرد و جانش را در مسلخ عشق الهی قربانی کرد و سرانجام با شهادتش به وصال محبوب شتافت.
این اثر که برگردان کتاب «الوصول» نوشته «عبدالقدوس الامین» نویسنده لبنانی است در ۳۵۰ صفحه و با ترجمه «احمد نطنزی» روایت‌گر زندگی این بانوی همراه با جبهه مقاومت اسلامی است.
فصل نخست این اثر یادآور خاطرات این بانوی جهادی است، فصل دوم «جلوه‌هایی از شکل‌گیری شخصیتی استوار» نام دارد، فصل سوم «پرواز تا اوج» و فصل چهارم و پایانی این اثر «آلبومی از تصاویر» این شهید بزرگوار به همراه خانواده وی ثبت شده است.

نویسنده در پیشگفتار این اثر یادآوری می‌کند: «ام یاسر» پدیده‌ای منحصربه‌فرد بود و نتیجه قلم زدن درباره او نیز خواه‌ناخواه کار متفاوتی می‌شد، در نگارش «هم‌قسم» از سلسله مطالعات در دست نوشته‌ها و مقالات و بیش از سی مصاحبه که از وی به یادگار مانده استفاده شده است.

«عبدالقدوس الامین» از مترجم این اثر در برگردان این کتاب به فارسی تقدیر و تشکر کرده است و ابراز امیدواری می‌کند: شناخت مردم ایران از تاریخی که دو ملت ایران و لبنان در شکل‌دهی آن به عنوان پیکری واحد با حافظه تاریخی مشترک مشارکت ورزیده‌اند افزایش یابد.

شهید سیدعباس موسوی در تاریخ ۱۶ فوریه ۱۹۹۲ هنگامی که برای شرکت در مراسم سالگرد شیخ راغب حرب به روستای جبشیت رفته بود، در راه بازگشت به بیروت، خودروی حامل او مورد حمله هلی‌کوپتر‌های رژیم غاصب صهیونیستی قرار گرفت که در نتیجه او، فرزند و همسرش به شهادت رسیدند.

«هم قسم» امسال در بیست و هفتمین سالگرد شهادت شهید سیدعباس موسوی در شمارگان هزار نسخه، در قطع رقعی و با قیمت ۳۵۰ هزار ریال هم اکنون در کتابفروشی‌ها در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

انتهای پیام

captcha