کمک 760 هزار دلاری کانادا به شورای زنان مسلمان
کد خبر: 3796663
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵

کمک 760 هزار دلاری کانادا به شورای زنان مسلمان

گروه بین‌الملل – دولت کانادا قصد دارد به منظور تقویت جامعه زنان این کشور 100 میلیون دلار به سازمان‌های فعال در زمینه امور زنان کمک کند که بر این اساس قرار است شورای زنان مسلمان این کشور 760 هزار دلار دریافت کند.

شورای زنان مسلمانبه گزارش ایکنا به نقل از مسلم‌لینک؛ دولت کانادا به منظور تقویت ظرفیت‌ها و توانمند‌سازی زنان و دختران مسلمان این کشور، 760 هزار دلار به شورای زنان مسلمانان کانادا (Canadian Council of Muslim women)، کمک می‌کند.
 
به گفته دولت، این مبلغ به این سازمان اسلامی کمک می‌کند تا چالش‌های پیش روی زنان مسلمان را بهتر شناسایی کند و از سیاست‌ها، برنامه‌ها و خدماتی که به برخورداری از حقوق برابر جامعه زنان این کشور کمک می‌کند، حمایت کند.
 
شورای زنان مسلمان کانادا نهادی غیرانتفاعی است که در جهت برقراری عدالت، برابری و توانمندسازی زنان مسلمان این کشور فعالیت می‌کند.
 
این کمک مالی در پی فراخوان «مریم منصف»، وزیر افغانی‌الاصل زنان کانادا، برای ارائه طرح‌هایی برای تقویت وضعیت زنان این کشور در سال گذشته میلادی، به تصویب رسید.

منصف اعلام کرد دولت این کشور در 250 پروژه مربوط به سازمان‌های فعال در امور زنان و سازمان‌های بومی که در سراسر کانادا به زنان خدمت می‌کنند در قالب این پروژه کمک مالی می‌کند.

وی همزمان با روز جهانی زن اعلام کرد: ما پیشتازی زنان و سازمان‌های مربوط به آنان را جشن می‌گیریم و از کسانی که در طول چند دهه این کار را انجام داده‌اند قدردانی می‌کنیم.
 
وی افزود: با حمایت از جنبشی که به نتایج شگفت‌آوری دست یافته است در حال تقویت طبقه متوسط، توانمند‌سازی خانواده‌ها و جوامع و ایجاد تغییرات پایداری هستیم که به سود همگان باشد.

«نزهت جعفری»، مدیر اجرایی شورای زنان مسلمان کانادا، هم گفت: این وظیفه ماست که از زنان مسلمان کانادا حمایت کنیم و با مشارکت در اجتماع، تحقیق، سیاست‌های عمومی و تغییرات مثبت، درک عمومی از تجربه‌های خویش را ارتقا دهیم.
انتهای پیام
captcha