برگزاری 22 عنوان برنامه در زنجان به مناسبت بزرگداشت شهدا
کد خبر: 3796812
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸

برگزاری 22 عنوان برنامه در زنجان به مناسبت بزرگداشت شهدا

گروه اجتماعی- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه 532 شهید از استان زنجان در اسفندماه به شهادت رسیدند، گفت: به مناسبت گرامیداشت 22 اسفندماه روز بزرگداشت شهدا 22 عنوان برنامه در زنجان برگزار می‌شود.

برگزاری 22 عنوان برنامه در زنجان به مناسبت بزرگداشت شهدابه گزارش ایکنا از زنجان، علی کاظمی 19 اسفندماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیشترین عملیات‌ها و تقدیم شهدا در اسفندماه بوده و 532 شهید در اسفندماه از استان زنجان تقدیم نظام اسلامی شده است.
این مسئول با تاکید بر اینکه در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت همه باید تلاش کنیم، ادامه داد: در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تلاش می‌شود همه فعالیت‌ها با پیوست فرهنگی انجام شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به وجود 160 هزار سند از خانواده‌های شهید در قالب آثار، دلنوشته ها و خاطرات والدین شهدا، افزود: هشت جلد کتاب در این زمینه آماده شده است که تا کنون یک کتاب چاپ شده است.
وی در ادامه به برنامه‌های گرامیداشت 22 اسفند روز شهدا اشاره کرد و گفت: تشکیل ستاد بزرگداشت روز شهید در استان و شهرستان‌های تابعه، تشکیل جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در استان با موضوع روز شهید، انجام پایش سلامت و عیادت از ایثارگران بستری در بیمارستان‌ها و منازل، آئین تجلیل و تکریم از والدین شهدا از مهمترین این برنامه‌ها است.
این مسئول برگزاری چهل یادواره شهید در استان به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی از ۱۲ بهمن تا ۲۲ اسفند، فضاسازی و تبلیغات شهری به منظور معرفی ۲۲ اسفند و روز شهید و برگزاری مراسم غرس نهال و کاشت درخت به یاد هر شهید یک درخت از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این ایام برشمرد.
کاظمی ادامه داد: برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی، قرآنی و ... در بین ایثارگران و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه رؤسای بنیاد شهید با استقرار میز خدمت در تاریخ ۱۷ و ۲۴ اسفند، ملاقات مردمی و دیدار چهره به چهره با ایثارگران در مناطق مختلف استان، برپایی نمایشگاه‌های موضوعی در حوزه ایثار و شهادت در مصلی‎های نماز جمعه، مدارس، موزه شهدا و ...، هماهنگی جهت بازدید دانشجویان، دانش‌آموزان و عموم مردم از موزه شهدا و نمایشگاه عملکرد بنیاد استان نیز در این راستا در نظر گرفته شده است.
مدیرکل بیناد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گلباران مزار مطهر شهدا و تجدید بیعت با آرمان‌های حضرت امام (ره) و شهدا و دیدار کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان را از دیگر برنامه‌های گرامیداشت روز شهدا اعلام کرد.
وی افزود: تجلیل و تکریم از خادمین شهدا و کارمندان بازنشسته در سالروز تاسیس بنیاد، آئین تکریم و تجلیل از مروجین و فعالان حوزه ایثار و شهادت، ایثار اجتماعی، نخبگان و ...، رونمایی از چندین عنوان کتاب و نرم افزارهای چند رسانه‌ای با موضوع ایثار و شهادت، اتمام ساماندهی ۹۰ درصد گلزار شهدای استان، برگزاری مراسم جشن پدران آسمانی توسط فرزندان معظم شاهد نیز از جمله برنامه‌های بنیاد شهید در راستای گرامیداشت روز شهید است که مدیرکل بنیاد شهید استان زنجان به آن اشاره کرد.
انتهای پیام
captcha