نقش و جایگاه مساجد نیاز به احیا دارد
کد خبر: 3796856
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۶

نقش و جایگاه مساجد نیاز به احیا دارد

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: نقش و جایگاه مساجد نیاز به احیا دارد؛ کسانی که به هر نحوی در مساجد فعالیت می‌کنند، از امام جماعت گرفته تا هیئت امنا و خادمان قرآن، باید به‌گونه‌ای عمل کنند که مساجد از حالت منفعل خارج شوند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان، شب گذشته، 19 اسفندماه در نشست ائمه جماعات و اعضای شورای هیئات مذهبی، گفت: مساجد در صدر اسلام تنها محل پرستش و عبادت نبوده‌اند، بلکه محل شور و مشورت و تصمیم‌گیری‌های مهم در قبال جامعه بوده‌اند.
وی ادامه داد: نقش و جایگاه مساجد نیاز به احیا دارد؛ کسانی که به هر نحوی در مساجد فعالیت می‌کنند، از امام جماعت گرفته تا هیئت امنا و خادمان قرآن، باید به‌گونه‌ای عمل کنند که مساجد از حالت منفعل خارج شوند.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: دست‌اندرکاران مساجد باید به‌گونه‌ای عمل کنند که تأثیر مثبتی در جامعه داشته باشند، چراکه مساجد در حقیقت پایگاه‌های فعالیت دینی و مدیریتی در جامعه اسلامی هستند.
وی افزود: کسانی که در پیروزی انقلاب و سرنگونی رژیم طاغوت نقش داشتند، از دل همین مساجد بیرون آمدند؛ رزمندگانی که در دوران هشت سال دفاع مقدس، آن حماسه‌ها را خلق کردند، همین بچه مسجدی‌ها بودند.
محامی با بیان اینکه جنگ امروز، جنگ نرم است، اظهار کرد: اصحاب مساجد باید به پیروی از حماسه‌سازان انقلاب و دفاع مقدس، در عرصه جنگ نرم ورود جدی داشته باشند و نگذارند این جبهه و سنگر خالی بماند.
وی با اشاره به اینکه حرکت در این جبهه، حرکت در مسیر انبیاء و اولیای الهی است، افزود: هیچ‌گاه نباید در سختی‌ها مأیوس و در پیروزی‌ها مغرور شویم؛ چرا که یاری از ناحیه خداوند است.
نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: هدف، انجام تکلیف است؛ خدا را باید در همه جا دید، یقین داشته باشیم که خداوند ناظر بر اعمال ما است، پس به‌گونه‌ای عمل کنیم که شرمنده نباشیم.

انتهای پیام

captcha