فرهنگ دفاع مقدس بن‌بست نمی‌شناسد
کد خبر: 3796871
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲

فرهنگ دفاع مقدس بن‌بست نمی‌شناسد

گروه فرهنگی ــ فرمانده بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان گفت: راهیان نور در حقیقت یک حرکت فرهنگی است که به‌دنبال نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس است؛ در این فرهنگ «نمی‌توانیم» و «نمی‌شود» معنا ندارد، این فرهنگ، بن‌بست نمی‌شناسد.

علی کیخا، فرمانده بسیج دانشجویی و مسئول ستاد راهیان نور سیستان و بلوچستان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: اعزام بسیجیان، دانشجویان و دانش‌آموزان به اردوی راهیان نور یک حرکت فرهنگی بزرگ است که اگر به‌درستی شناخته شود، خواهیم دید که چیزی کمتر از پیاده‌روی اربعین ندارد.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند راهیان نور یک فناوری است؛ اگر از دریچه علم به آن نگاه کنیم، زمانی علم می‌تواند تبدیل به فناوری شود که حلّال مسائل جامعه باشد، حال سؤال اینجاست که آیا راهیان نور می‌تواند تبدیل به فناوری شود و حلّال مسائل کشور باشد؟
فرمانده بسیج دانشجویی استان بیان کرد: راهیان نور در حقیقت یک حرکت فرهنگی است که به‌دنبال نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس است؛ پس برای اینکه حقیقتِ راهیان نور را دریابیم، باید حقیقت فرهنگ دفاع مقدس را پیدا کنیم.
وی افزود: اولین ویژگی فرهنگ دفاع مقدس این است: «ما می‌توانیم». در فرهنگ دفاع مقدس، «نمی‌توانیم» و «نمی‌شود» معنا ندارد. این فرهنگ، بن‌بست نمی‌شناسد، مانع غیرقابل عبور نمی‌شناسد.
کیخا اظهار کرد: نقطه مقابلِ «ما می‌توانیم»، سازش است؛ یعنی بجای اینکه برای رسیدن به هدف از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم، چشم ما به توان خارجی باشد، منتظر بنشینیم که نیرویی از خارج به کمک ما بیاید.
وی ادامه داد: اگر خوب دقت کنیم، می‌بینیم که فضای جنگ تغییری نکرده و از حیث تقابل حق و باطل، همچنان پابرجاست و تنها شکل جنگ و موانع عوض شده است. هنوز هم محاصره هستیم، تحریم هستیم و هنوز هم دشمنان برای زمین زدن ما، هم‌پیمان هستند.
قدم اول، تغییر نگاه است
مسئول ستاد راهیان نور استان عنوان کرد: شعار راهیان نور امسال این است «خرمشهرها در پیش است»؛ خرمشهر یک شهر نیست، یک نماد است؛ نماد شهری که دشمن اشغال کرده و باید با تکیه بر توان داخلی، موانع را از سر راه برداشت و خرمشهر را فتح کرد.
وی افزود: برای رفع موانع و فتح خرمشهر، اولین قدم، تغییر نگاه است؛ در جنگ ما با تغییر نگاه توانستیم آن حماسه‌ها را خلق کنیم. با تغییر نگاه توانستیم خرمشهر و سوسنگرد را آزاد کنیم. در حالی که کسانی مانند بنی‌صدر مدام می‌گفتند ما نمی‌توانیم و نمی‌شود، کسانی همچون شهید باقری گفتند «ما می‌توانیم».
مسئول بسیج دانشجویی استان با اشاره به اینکه هیچ‌گاه دشمن تصور نمی‌کرد جوانان ایرانی از موانع موجود در خرمشهر عبور کنند، اظهار کرد: ما توانستیم و به زیبایی نیز خرمشهر را آزاد کردیم و امروز نیز می‌توانیم با تکیه بر این فرهنگ غنی، مشکلات را از پیش رو برداریم.

انتهای پیام

captcha