بیانیه گام دوم؛ شناسنامه انقلاب اسلامی/ دولت‌سازی ‌با ‌حرکت جمعی محقق می‌شود‌
کد خبر: 3796884
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰

بیانیه گام دوم؛ شناسنامه انقلاب اسلامی/ دولت‌سازی ‌با ‌حرکت جمعی محقق می‌شود‌

گروه سیاست و اقتصاد ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان بیانیه گام دوم را شناسنامه انقلاب اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی در مرحله دولت‌سازی است و مبلغان وظیفه روشنگری را برعهده دارند.

بیانیه گام دوم؛ شناسنامه انقلاب اسلامی/ انقلاب اسلامی در مرحله دولت‌سازی استحجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی در طول چهل سال حفظ آرمان‌ها و حفاظت از اصالت شعارها است. آرمان‌ها و شعارهای ما از جمله الله‌اکبر، عدالت، آزادی و استقلال ذیل جمهوری اسلامی ماندگار شده و خدشه‌ای به آن وارد نشده‌ است.
وی تصریح کرد: آرمان غایی انقلاب اسلامی همین تمدن‌سازی است، ما چهل سال زمینه‌سازی کردیم که برای چهل سال آینده کار را پیش ببریم. مرحله اول انقلاب اسلامی، مرحله دوم نظام جمهوری و مرحله سوم تشکیل دولت اسلامی است تا در قامت انقلاب اسلامی باشد. دولت نسبت به دین مردم نباید بی‌تفاوت باشد. هم اکنون در مرحله سوم یعنی دولت‌سازی هستیم و وظیفه روشنگری به‌عهده مبلغان است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: دولت‌سازی و تمدن‌سازی با گفتمان‌سازی و حرکت جمعی محقق می‌شود. انتظار می‌رود نخبگان و تحلیلگران نقش خود را در تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب را به خوبی ایفا کنند چراکه این بیانیه نیازمند گفتمان‌سازی و تحلیل عمومی به زبان‌ها و بیان‌های مختلف است. همه مردم باید نسبت به بندهای این بیانیه آگاهی داشته باشند.
وی بیان کرد: موضوع دیگری که باید در این بیانیه مورد توجه قرار داد آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی است. بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی افق جدید و روشنی را برای انقلاب اسلامی ترسیم می‌کند. انقلاب اسلامی از جنس مادی و فیزیکی نیست بلکه هویتی معنوی، آسمانی و مکتبی دارد.
صفی‌یاری افزود: امام خمینی(ره) همان روزهای آغازین انقلاب اسلامی افق را پیش‌روی ملت ایران قرار دادند اما متأسفانه با دشمنی استکبار جهانی خصوصاً شیطان بزرگ آرمان‌ها مورد تحریف و جوسازی قرار گرفت اما خوشبختانه تا‌کنون حیله آنها کارگر نبوده و بعد از این نیز نخواهد بود. معتقدیم که این انقلاب به انقلاب حضرت مهدی موعود متصل خواهد شد.
 
چالش‌های انقلاب اسلامی
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی چالش‌های فراوانی را در طول چهل سال تجربه کرده است، یادآور شد: اما در این سال‌ها پیشرفت‌های چشمگیری را مشاهده کردیم. بی‌شک با تکیه بر جوانان و پایبندی به آرمان‌های انقلاب می‌توانیم در قله‌های علم و فناوری، اقتصاد، پزشکی، اجتماعی و.... بدرخشیم.
این مسئول خاطرنشان کرد: جوانان نباید فراموش کنند که هم اکنون در چه شرایطی قرار گرفته‌ایم. ما توانستیم قطب شرق و غرب را از میان برداریم این خود ابر قدرتی بزرگی است. دیگر جدال میان اسلام و استکبار است. سطح جدال‌های ما با استکبار نیز می‌تواند میزان و عیار پیشرفت انقلاب اسلامی را در طول چهل سال نشان دهد. روزی جدال ما با استکبار بر سر سفارتخانه‌ها بود اما امروز جدال بر سر حضور ایران در مرزهای رژیم اشغالگر است و خط مقاومت را در قلب استکبار مستقر کردیم.
صفی‌یاری در مورد بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: این یک بیانیه نیست بلکه منشور انقلاب اسلامی است، ما هر آنچه که می‌خواستیم در بخش فرآیند انقلاب اسلامی ترسیم کنیم در این بیانیه آمده است این بیانیه یک نگاهی است به گذشته انقلاب اسلامی برنامه‌ای است برای حال انقلاب اسلامی و چشم انداز امیدآفرین و روشنی است برای آینده انقلاب اسلامی.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: موضوعاتی که مقام معظم رهبری در این بیانیه به آن پرداخته بسیار مهم و از جهات مختلف حائز اهمیت است. معتقدم هر آن کس(خصوصاً جوانان) بخواهند انقلاب اسلامی را در یک نگاه کلی ببیند و با آرمان‌ها، برنامه‌ها و آینده این انقلاب آشنا شود باید به این بیانیه مراجعه کند. در یک کلام می‌توان گفت بیانیه گام دوم شناسنامه انقلاب اسلامی است.
انتهای پیام
captcha