مسافران در عید نوروز از مناطق حفاظت شده اردبیل بازدید می‌کنند
کد خبر: 3796933
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱

مسافران در عید نوروز از مناطق حفاظت شده اردبیل بازدید می‌کنند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل از آماده‌سازی مناطق حفاظت شده این استان برای بازدید مسافران نوروزی خبر داد و گفت: سال گذشته هزاران مسافر نوروزی از مناطق تحت حفاظت محیط‌زیست اردبیل بازدید کردند و امسال نیز به همین شکل است.

مسافران در عید نوروز از مناطق حفاظت شده استان اردبیل بازدید می‌کنندمحمد خداپرست، مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، از آماده‌سازی مناطق حفاظت شده استان اردبیل برای بازدید مسافران نوروزی خبر داد و گفت: سال گذشته هزاران مسافر نوروزی از مناطق تحت حفاظت محیط زیست اردبیل بازدید کردند که امسال نیز برنامه‌ریزی شده تا با فرا رسیدن ایام تعطیلات شاهد حضور گسترده مسافران نوروزی و گردشگران در مناطق باشیم.
وی منطقه حفاظت شده نئور، منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال، اثر طبیعی ملی سبلان، منطقه حفاظت شده مغان، سایت احیای مرال فندقلو، سایت احیای آهوی دشت مغان و مناطق شکار ممنوع شورابیل اردبیل، انزان و گندیمن مشکین شهر، خروسلوی گرمی و مشکول کوثر و همچنین موزه تاریخ طبیعی اردبیل را از مقصد‌های گردشگران به خصوص گردشگران طبیعی در این ایام برشمرد.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل تصریح کرد: انجام برنامه‌های تنویر افکار عمومی و فرهنگ‌سازی زیست محیطی با نصب بنر، پخش بروشور و توزیع کیسه‌های پارچه‌ای با پیام‌ها و توصیه‌های زیست محیطی در مبادی ورود گردشگران مورد تاکید قرار گرفته و درصدد هستیم در اجرای این برنامه‌ها به شکل مناسب عمل کنیم.
خداپرست با اشاره به اینکه فروش و عرضه هرگونه آبزیان از جمله مار، سمندر و لاک پشت و سایر خزندگان و گیاه سنبل آبی ممنوع است و با متخلفین برخورد می‌شود افزود: هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی، گمرکات و سازمان دامپزشکی استان برای نظارت دقیق‌تر و جلوگیری از ورود و خروج غیرمجاز و قاچاق گونه‌های حیات وحش در مبادی ورودی و خروجی استان انجام شده است.
خداپرست افزود: از تمامی هموطنان و همشهریان گرامی تقاضا داریم هرگونه تخلفات تخریب، تصرفات اراضی، آتش سوزی مناطق تحت مدیریت، شکار و صید غیر مجاز و همچنین فروش و عرضه آبزیان و حیوانات وحشی را به شماره تماس ۳۳۷۴۰۰۸۵ و یا سامانه ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش کنند.
انتهای پیام

captcha