ارسال نزدیک به ۲۰۰ مقاله به همایش دکترین مهدویت/افتتاح با حضور احتمالی رییس جدید دستگاه قضا
کد خبر: 3796976
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷

ارسال نزدیک به ۲۰۰ مقاله به همایش دکترین مهدویت/افتتاح با حضور احتمالی رییس جدید دستگاه قضا

حجت الاسلام حسین پور با اعلام ارسال نزدیک به ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت، گفت: این همایش امسال به صورت یک روزه و با سخنرانی احتمالی آیت الله رییسی در آیین افتتاحیه، ۲۹ فروردین ماه برگزار می شود.

به گزارش ایکنا، شبستان نوشت: حجت الاسلام «مهدی حسین پور» با اشاره به اتمام مهلت ارسال آثار به دبیرخانه پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت، اظهار کرد: این مهلت در نیمه اسفند ماه به پایان رسید و نزدیک به 200 مقاله طی مهلت اعلام شده در فراخوان به دست دبیرخانه رسیده است.

جزئیات مرتبط با محورها و اهداف همایش را اینجا بخوانید.

دبیر اجرایی پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت تصریح کرد: در بخش داخلی مقالات از دو طریق اعلام فراخوان و نیز سفارش به هشت نهاد همکار دبیرخانه همایش تامین شده اند، همچنین در بخش خارجی فراخوان را به کشورهای همجوار که با آنها تعاملات علمی داریم ارسال کردیم که در پی آن آثاری دریافت شده است.

حسین پور درباره نهادهای همکار در برگزاری پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت، تصریح کرد: امسال هشت نهاد علمی همچون مرکز تخصصی ائمه اطهار علیهم السلام، دانشگاه معارف اسلامی، جامعه المصطفی(ص) العالمیه، جامعه الزهراء(س)، موسسه امام خمینی(ره) و دانشگاه امام صادق(ع) با دبیرخانه همایش تفاهم نامه علمی داشتند که بر اساس آن مقرر شد استادان و دانش پژوهان این نهادها در محورهای اعلام شده مقالاتی را تالیف کنند.

وی برگزاری پیش نشست های مرتبط با همایش را از دیگر محورهای این تفاهم برشمرد و گفت: با توجه به محدودیت زمانی در ارائه مقالات در روز همایش اصلی، طبق تفاهم با مراکز علمیِ همکار، مقرر شد مقالات تالیفی استادان و همکاران آنها توسط مولفان در نشست های تخصصی ارائه شود. علاوه بر این، مقالات برتر هم معرفی می شوند تا در جدول ارائه همایش اصلی در روز 29 فروردین 98 قرار بگیرند.

حجت الاسلام حسین پور درباره کیفیت مقالات خارجی ارسال شده به پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت، ابراز کرد: مقالات خارجی در حال ارزیابی است و بعد از اعلام نتایج، برای دعوت مولفان مقالات برتر اقدام می کنیم.

دبیر اجرایی پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت درباره کشورهای مشارکت کننده در این همایش، بیان کرد: همه ساله در کشورهای همجوار همچون عراق، سوریه، لبنان، پاکستان، هند و افغانستان فراخوان را اعلام کرده ایم و مخاطب ما در این فراخوان ها کسانی هستند که یا قبلاً در ایران تحصیل کرده اند و یا با مراکز علمی کشور در ارتباط هستند و با مهدویت آشنایی دارند. هر چند از کشورهای اروپایی و آمریکایی هم موردی مقاله داشته ایم.

وی با بیان اینکه رویکرد دبیرخانه در این دوره از همایش بین المللی دکترین مهدویت بیشتر علمی است تا تبلیغی ترویجی، ابراز کرد: همسو با این رویکرد امسال مقرر شده تا مقالاتی در همایش ارائه شوند که در یکی از دوفصلنامه علمی پژوهشی «مشرق موعود» و «عصر آدینه» و یا فصلنامه علمی ترویجی «پژوهش های مهدوی» منتشر شوند.

حسین پور از پیگیری رویکرد علمی در این همایش حتی در دعوت از مهمانان خبر داد و گفت: البته هنوز سخنرانان اصلی ما مشخص نیستند اما در تلاش هستیم تا در آیین افتتاحیه این همایش آیت الله «سید ابراهیم رییسی»، رییس جدید قوه قضائیه به عنوان سخنران حضور یابد. علاوه بر این، در حال رایزنی برای حضور یکی از مراجع عظام تقلید در این همایش به عنوان سخنران نیز هستیم.

وی با اعلام سخنرانی رییس جامعه المصطفی(ص) العالمیه در آیین پایانی پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت، تاکید کرد: ابتدا مقرر بود همایش در تهران برگزار شود، اما بنابر دلایلی همچون رعایت مسئله اقتصاد مقاومتی، دسترسی سهل تر به مراجع و علما و شرایط مهیاتر شهر مقدس قم از نظر ارتباط با مراکز علمی و فضلا، نهایتاً مقرر شد این همایش 29 فروردین ماه در سالن بین المللی قدس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شود.

حجت الاسلام حسین پور در پایان خاطرنشان کرد: اختصاص وقت های 10 دقیقه ای به روسای نهادها و موسسات همکار همایش به منظور معرفی آثار و برنامه ها و نیز تقدیر از همکاری های آنها نیز جزء برنامه های همایش است.

انتهای پیام

captcha