استقبال از بهار در تخت فولاد با اجرای ۵ ویژه برنامه
کد خبر: 3797152
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰

استقبال از بهار در تخت فولاد با اجرای ۵ ویژه برنامه

گروه اجتماعی - مدیر مجموعه فرهنگی ـ مذهبی تخت فولاد اصفهان از اجرای پنج ویژه برنامه برای استقبال از بهار در تخت فولاد خبر داد و گفت: انجمن‌های مردم نهاد دست همکاری برای اجرای برنامه‌های نوروزی تخت فولاد داده‌اند و در اجرای این برنامه‌ها مشارکت می‌کنند.

استقبال از بهار در تخت فولاد با اجرای ۵ ویژه برنامه

به گزارش ایکنا از اصفهان به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، سید علی معرک‌نژاد با بیان اینکه امسال در آستانه سال جدید و در نوروز ويژه برنامه هاي رويدادي در قالب پنج عنوان برنامه براي شهروندان اصفهاني و مسافران نوروزي در تخت فولاد اجرايي مي‌شود، اظهار کرد: برگزاري نمايشگاه «گنجينه نصف جهان» با نگاه متفاوت به گورستان هاي مهم گردشگر محور جهان و ارتباط آنها با قبرستان تخت فولاد از جمله اين برنامه‌ها است.
وی با بیان اینکه دکورسازی، فضاسازی و استفاده از فايل هاي صوتي تحت عنوان گذر تخت فولاد براي معرفي مشاهير و ظرفيت‌هاي گردشگري اين مجموعه در نمايشگاه «گنجينه نصف جهان» اجرا مي‌شود، گفت: اين نمايشگاه از ۲۸ اسفندماه تا ۱۱ فروردين ۹۸ از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ برگزار مي‌شود.

مدیر مجموعه فرهنگی - مذهبی تخت فولاد اصفهان افزود: دومین ویژه برنامه نوروزي تخت فولاد «نگارستان» است که در تکيه ميرفندرسکي با همکاري يکي از انجمن‌هاي مردم نهاد اجرا مي شود؛ در اين برنامه مردم شاهد نقاله خواني و بازسازي آداب و رسوم اجتماعي خواهند بود.
وی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی و غرفه کودک از ديگر بخش هاي ويژه برنامه «نگارستان» است که از ۲۸ اسفند تا ۱۱ فروردين از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ برگزار مي‌شود.
معرک‌نژاد از برگزاری نمایشگاه «ایستگاه تخت فولاد» به عنوان یکی ديگر از برنامه‌هاي نوروزي اين مجموعه خبر داد و گفت: بازسازي يک اتوبوس قديمي و تجهيز آن براي معرفي تخت فولاد در ورودي تکيه بابارکن الدين در اين ويژه برنامه در نظر گرفته شده است كه از ۲۸ اسفند تا ۱۱ فروردين از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ در اختيار مسافران نوروزي و شهروندان قرار مي‌گيرد.
برپایی سفره هفت سین تخت فولاد در تکیه بابارکن الدین
وی بیان کرد: نصب تابلوهای تصویری سردر تکاياي منتخب تخت فولاد به عنوان چهارمين ويژه برنامه نوروزي به معرفي معماري و زواياي هنري برخي تکايا در اين مجموعه خواهد پرداخت.
مدیر مجموعه فرهنگی - مذهبی تخت فولاد اصفهان با بیان اینکه سفره هفت سين تخت فولاد امسال در تکيه بابارکن الدين جانمايي مي شود، افزود: برپايي ايستگاه هاي نوروزي در ورودي گلستان شهداي اصفهان و نگارخانه فدک تخت فولاد به منظور معرفي اين مجموعه پنجمين ويژه برنامه عيدانه در تخت فولاد خواهد بود.
معرک‌نژاد با بیان اینکه در آستانه سال جدید خانه تکانی تخت فولاد با همکاری انجمن هاي مردم نهاد به منظور آماده سازي و زيباسازي تکايا و محوطه اين مجموعه در حال انجام است، گفت: مرمت و بازسازي تعدادي از تكايا نيز انجام مي شود كه در نظر داريم تا پيش از آغاز سال جديد كارگاه‌هاي مرمتي جمع آوري و در صورت امكان پروژه‌هايي كه قابليت تكميل دارد تا ۲۸ اسفندماه به پايان برسد.

انتهای پیام 

captcha