آثار وضعی پرداخت زکات تبیین شود
کد خبر: 3797156
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶

آثار وضعی پرداخت زکات تبیین شود

گروه اجتماعی ـ سرپرست فرمانداری همدان با بیان اینکه در سال زراعی گذشته میزان زکات پرداختی در همدان 120 میلیارد و 600 میلیون ریال بوده است، گفت: آثار وضعی پرداخت زکات تبیین شود.

آثار وضعی پرداخت زکات تبیین شودبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از فارس حسین افشاری ظهر امروز 20 اسفند در نشست اعضای شورای زکات شهرستان همدان اظهار کرد: زکات بعنوان فریضه ای مهم در دین مبین اسلام همواره بعد از نماز مورد تاکید قرار گرفته که نشان از اهمیت و آثار آن دارد.
وی با اشاره به بارش‌های مناسب نزولات جوی در برخی از فصول زراعی سال‌های گذشته یادآور شد: برای تداوم نعمت الهی باید سپاسگزار باشیم و شکر نعمت را بجا آوریم، در این راستا باید آثار وضعی پرداخت زکات بیش از پیش برای مردم تبیین شود.
سرپرست فرمانداری همدان افزود: در سال زراعی گذشته 535 بهره‌بردار بخش کشاورزی از 55 روستای شهرستان همدان به پرداخت زکات توفیق داشتند که در مجموع 120 میلیارد و 600 میلیون ریال وجوه زکات پرداختی این افراد بوده است.
وی اضافه کرد : این مبلغ نسبت به زکات پرداخت شده در سال زراعی قبل 24 درصد افزایش داشته که 84 درصد آن برای محرومان و نیازمندان و 19 درصد برای پروژه‌های عمرانی و عام‌المنفعه همان مناطق هزینه شده است.
افشاری از برگزاری فصلی نشست اعضای شورای زکات شهرستان همدان در سال آتی خبر داد و تصریح کرد: با عنایت به اهمیت موضوع شخصا مقید هستم در این نشست حضور یابم و انتظار داریم سایر مدعوین نیز در سطح مدیریت شهرستان و استان در این شورا حضور یابند.
وی اظهار کرد: در سال زراعی قبل 700 هزار تن خرید تضمینی گندم در استان داشتیم که 950 میلیارد تومان وجه خرید تضمینی با تدابیر اتخاذ شده از جمله حذف واسطه‌ها و معافیت مالیاتی مستقیما به حساب کشاورزان واریز شد.
سرپرست فرمانداری همدان افزود: این مبلغ معادل چهار برابر بودجه عمرانی کل استان است که بین 20 هزار نفر بهره‌بردار بخش کشاورزی توزیع شد.
رئیس شورای زکات شهرستان همدان نیز در این نشست گفت: حاصل همت عالی مودیان زکات و تلاش دوستان در شورای زکات خوشحالی، نشاط و امید در دل تعدادی از خانواده های نیازمند بوده است که ارزش معنوی بالایی دارد.
حجت الاسلام محمد سلطانی با قدردانی از تلاش اعضای این شورا افزود: با نزولات جوی مناسب و این هدیه ارزشمند خداوند متعال انتظار داریم در سال زراعی آتی نیز شاهد پویایی پرداخت زکات در سطح شهرستان و انجام مطلوب این فریضه باشیم.
وی با اشاره به لزوم تقویت تبلیغ چهره به چهره زکات در سطح روستاها افزود: بهره گیری از ظرفیت آموزش و پرورش، روحانیون مستقر تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی و فضای مجازی از جمله مواردی است که در دستور کار شورای زکات برای سال آینده قرار دارد.
انتهای پیام

captcha