سیستان‌وبلوچستان پایین‌ترین آمار جرم را به نسبت جمعیت دارد
کد خبر: 3797212
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۴

سیستان‌وبلوچستان پایین‌ترین آمار جرم را به نسبت جمعیت دارد

گروه اجتماعی ــ معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان برخلاف آنچه تصور می‌شود، پایین‌ترین آمار جرم و جنایت را به نسبت جمعیت دارد، به‌طوری که از این لحاظ در رتبه ۳۱ کشوری قرار دارد.

سیستان‌وبلوچستان پایین‌ترین آمار جرم را به نسبت جمعیت داردبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، محمدعلی حمیدیان، معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان شب گذشته، 20 اسفندماه در جمع خبرنگاران گفت: استان سیستان و بلوچستان برخلاف آنچه تصور می‌شود، پایین‌ترین آمار جرم و جنایت را به نسبت جمعیت دارد، به‌طوری که از این لحاظ در رتبه 31 کشوری قرار دارد.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان افزود: رسانه‌ها نقش مهمی در غبارزدایی از چهره استان دارند؛ رسانه‌ها باید سعی کنند تصویر حقیقی و زیبای استان را به نمایش بگذارند.
وی بیان کرد: در حوزه معاونت پیشگیری از جرم دادگستری، همان‌طور که از نام آن پیداست، اساس کار بر پیشگیری از وقوع جرم است و برای رسیدن به این هدف، برنامه‌های مختلفی در طول سال برای اقشار مختلف برگزار می‌شود.
حمیدیان با بیان اینکه مقوله پیشگیری در سه سطح اولیه، ثانویه و ثالثه تعریف شده است، ادامه داد: طرح نماد که مخفف « نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان» است، از جمله طرح‌هایی است که در سطح اولیه پیشگیری بطور همزمان در این استان و چهار استان دیگر اجرایی شد و بحمدالله دستاوردهای خوبی داشت.
وی اظهار کرد: برپایی کارگاه‌هایی ویژه مربیان مهدکودک و پیش دبستانی، راه‌اندازی مراکز مشاوره جهت کاهش فرایند طلاق، راه اندازی چهار مرکز ملاقات فرزندان طلاق با والدین در زاهدان، زابل، ایرانشهر و چابهار و نیز برگزاری پنج کارگاه سبک زندگی تحت عنوان «فرزندان آفتاب» ویژه سربازان از دیگر طرح‌هایی است که با هدف پیشگیری از وقوع جرم در سطح استان اجرایی شده است.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان افزود: برگزاری 4 جلسه کارگروه پیشگیری از خشونت، برگزاری 4 دوره مدیریت مهارت دانش رفتار با رویکرد اصلاح و تربیت ویژه زندانیان، استمرار در برگزاری جلسات دادگاه‌های درمان‌مدار و برگزاری مستمر جلسات شورای راهبردی در استان و جمع آوری 700 نفر از معتادین متجاهر در مرکز استان از دیگر برنامه‌هایی است که طی امسال برگزار شد.

انتهای پیام

captcha