منشأ فقر و بیکاری، سوء مدیریت است
کد خبر: 3797258
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶

منشأ فقر و بیکاری، سوء مدیریت است

گروه اجتماعی ــ امام جمعه اهل سنت سراوان گفت: منشأ فقر و بیکاری، سوء مدیریت مسئولان است، و الا استانی که از نعمت مرز دریایی و خشکی بهره‌مند است، معدن دارد، صنایع دستی بی‌نظیر دارد و نیروی جوان آن فعال و بانشاط است، نباید به فقر و بیکاری مبتلا باشد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی سید عبدالصمد ساداتی، امام جمعه اهل سنت سراوان امروز در جمع طلاب دارالعلوم این شهر گفت: امر به معروف و نهی از منکر، وظیفه‌ای بر دوش هر مسلمانی است، چرا که در روایات آمده، اگر این دو فریضه ترک شود، جامعه را فساد و تباهی فرامی‌گیرد.
وی ادامه داد: نباید معروف‌ها و منکرات را فقط در چند مورد محدود کرد؛ نمی‌شود نسبت به آن اموری که ممکن است فقط مربوط به فرد باشد و ضرر و زیان به دیگران نمی‌رساند حساسیت نشان داد، اما از منکراتی که پایه‌های اخلاق و اجتماع را به لرزه در می‌آورد غافل بود.
امام جمعه اهل سنت سراوان بیان کرد: بزرگترین منکرات، منکراتی هستند که اساس پیدایش منکرات دیگرند، که هم شامل مسائل اخلاقی و اجتماعی و هم سیاسی و اقتصادی می‌شود.
وی با بیان اینکه مبارزه با فقر و بیکاری، مبارزه با منکرات است، افزود: ایجاد اشتغال برای مردم بیکار امر معروف و پسندیده است، اما انسداد و مانع‌تراشی در کار سالم مردم، از منکرات بزرگ است.
ساداتی اظهار کرد: منشأ فقر و بیکاری، سوء مدیریت مسئولان است، والا استانی که از نعمت مرز دریایی و خشکی بهره‌مند است، معدن دارد، صنایع دستی بی‌نظیر دارد و نیروی جوان آن فعال و بانشاط است، نباید به فقر و بیکاری مبتلا باشد.
وی افزود: بیشترین ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها در جامعه، از جمله جذب گروه‌های پرخطر شدن، سرقت و اعتیاد و دیگر منکرات زاییده فقر و بیکاری است؛ فقر نتیجه محرومیت و مادر منکرات و بزهکاری‌هاست، بطوری که پیامبر(ص) از منکر فقر به خدا پناه می‌برد؛ « اللّهُمَّ أعوذُ بِکَ مِنَ الکُفرِ وَ الفَقر» و فقر را در ردیف کفر عنوان فرمود «کَادَ الْفَقْرُ أَنْ یَکُونَ کُفْراً».
مدیر دارالعلوم زنگیان سراوان عنوان کرد: به فعلیت درآوردن ظرفیت‌های بالقوه استان، رفع انسداد گذرهای مرزی و ساماندهی مرز، انتخاب مدیران و مسئولان بر اساس شایستگی از انتظارات مردم است که امیدواریم مدّنظر مسئولان استانی قرار گیرد.

انتهای پیام

captcha