آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3797290
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰

آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی در سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی ــ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: طرح بسیج سلامت نوروزی از امروز، ۲۱ اسفندماه در سطح استان آغاز شده و تا ۲۰ فروردین‌ماه سال آینده ادامه می‌یابد.

سید‌محمد هاشمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: با توجه فرارسیدن ایام پایانی سال و نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی که با افزایش تردد مسافران همراه است، کنترل اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
وی افزود: در این راستا، طرح بسیج سلامت نوروزی از امروز، 21 اسفندماه در سطح استان آغاز شده و تا 20 فروردین‌ماه سال آینده ادامه می‌یابد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان اظهار کرد: در قالب این طرح گروه‌های سلامت نوروزی، بر تمام مراکز عرضه مواد غذایی، هتل‌ها، غذاخوری‌ها، سرویس‌های بهداشتی، پارک‌ها و سایر اماکن نظارت کرده و با خاطیان برخورد می‌کنند.
هاشمی ادامه داد: در این طرح 50 پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای در کنار شش ایستگاه سلامت در مبادی ورودی شهرها فعالیت خود را آغاز کرده و بهداشت محیط و حوزه‌های درمان، غذا و دارو را به‌طور جدی تحت نظارت و بازرسی قرار می‌دهند.
وی با بیان اینکه در این طرح 41 تیم به استعداد 82 بازرس متخصص فعالیت می‌کنند، افزود: طبق پیش‌بینی انجام شده قرار است حدود هفت هزار و 297 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و یک‌هزار و 858 مکان عمومی در این طرح مورد بازرسی و ارزیابی قرار گیرد.
این مقام مسئول ضمن تشکر از همکاری‌های نهادها به بیان نقش و اهمیت هماهنگی‌های بین بخشی در برنامه سلامت نوروزی اشاره کرد و خواستار همکاری هر چه بیشتر این نهادها شد.

انتهای پیام

captcha