رادیو قرآن برای حرکت خلاقانه بعدی آماده شود
کد خبر: 3797302
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹
حمید شاه‌آبادی در مراسم تجلیل از اعضای کاروان قرآنی انقلاب:

رادیو قرآن برای حرکت خلاقانه بعدی آماده شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون صدای رسانه ملی از همکاری و استقبال مردم به ویژه در استان‌های در مسیر حرکت کاروان قرآنی انقلاب گفت: این اقبال عمومی مسئولیت سنگینی است که منجر می‌شود، قرآنیان به ویژه رادیو قرآن تلاش خود را بیشتر کنند.

رادیو قرآن برای حرکت خلاقانه بعدی آماده شودبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ حمید شاه‌آبادی، معاون صدای رسانه ملی امروز، 21 اسفند در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران کاروان قرآنی انقلاب، حرکت این کاروان را در دهه فجر انقلاب اسلامی، اقدامی نو و بدیع در چهلمین سال پیروزی انقلاب برشمرد و افزود: از جامعه ارزشمند و خدوم قرآنی، بابت این ایده و حرکت تشکر می‌کنم و به تمامی شخصیت‌های قرآنی همراه کاروان و فعالان اجرایی و عوامل انتشار رسانه‌ای به ویژه چهره شناخته‌شده آقای احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی خداقوت می‌گویم. البته تشکر ویژه را باید از میزبانان این کاروان داشته باشم که همانا مردم فهیم استان‌هایی بودند که اتوبوس کاروان قرآنی انقلاب به آنجا سفر کرد.
وی افزود: اقبال عموم مردم به این کاروان و استقبال مردم از قرآنیان و شرکت در محافل انس با قرآن، مسئولیت قرآنیان را مضاعف می‌کند. امیدوارم این حرکت با شکل نوین و خلاقانه‌تر ادامه یابد.
شاه‌آبادی در ادامه سخنانش به تأسیس رادیو قرآن به عنوان اولین رادیو پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: شبکه رادیویی قرآن، بهمن‌ماه سال 62 تأسیس شد و نشانه خوبی از اهتمام انقلاب اسلامی به قرآن کریم بود و پس از آن دیگر رادیو‌ها شکل گرفتند و در حال حاضر 16 رادیوی سراسری و ملی در کنار دیگر رادیو‌های استانی و برون‌مرزی فعالیت دارند.
وی افزود: تأسیس رادیو قرآن به عنوان اولین رادیو، نشان‌دهنده این است که کلید حل مشکلات زمین در آسمان است. انتخاب راه قرآن در ابتدای انقلاب اسلامی، استراتژیک بلندی بوده است؛ چراکه به خوبی شناخته‌ بودند که دستورالعمل و مرجع جهانی چیست.
شاه‌آبادی تصریح کرد: در ذیل توجه به قرآن باید راه خود را بشناسیم و کارهای خود را محک بزنیم و اینکه راهمان، چقدر با دستورات قرآن انطباق دارد، مشخص کنیم. این حرکت کاروان قرآنی انقلاب، راهی بود که رادیو برای انس با قرآن معرفی کرد و بر آن بود که قرآن را به عرصه زندگی بیاورد و فقط این نباشد که قرآن فقط در عزا و عروسی‌ها آورده شود  بر روی طاقچه‌ خانه‌ها قرار گیرد.
معاون صدای رسانه ملی اظهار کرد: حرکت کاروان قرآنی انقلاب، گام خوبی هست که قرآن و چهره‌های قرآنی را به سطح جامعه ببرد و چهره خادمان قرآن به مردم معرفی شود، قطعاً حرکت ارزشمندی بود که گام جدی و جدیدی در راه انس با قرآن شد به ویژه در بازه زمانی جشن‌های چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی نمادین و ارزشمند بود. رادیو قرآن این حرکت را ادامه دهد تا دریچه‌ای را برای انس بیشتر مردم با قرآن بگشاید.

رادیو قرآن برای حرکت خلاقانه بعدی آماده شود

به گزارش ایکنا؛ اجرای این مراسم که به صورت زنده و مستقیم از شبکه رادیویی قرآن پخش می‌شد، برعهده محمدرضا پورمعین، فعال قرآنی بود. احمد ابوالقاسمی، مدیر رادیو قرآن نیز طی سخنان کوتاهی با اشاره به آیه «لَيْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَى» و بیان سخنی از امام رضا(ع) گفت: کسی که از نیکوکاری نیکوکاران تشکر نکند از خداوند تشکر نکرده است؛ پس به خاطر حرکت نمادین و ارزشمند کاروان قرآنی انقلاب، ابتدا از رهبر معظم انقلاب که با فرامینشان راهگشا و مشوق قرآنیان و رادیو قرآن بودند، سپس از معاون صدای رسانه ملی ـ از آقای شاه‌آبادی که جز این انتظار نمی‌رفت که حامی قرآن و فعالان قرآنی باشند ـ، تشکر می‌کنم. همچنین از همکاری نیروهای مسلح، عوامل مختلف شبکه قرآن و رادیو قرآن و نیز خبرگزاری قرآن(ایکنا) قدردانی می‌کنم.

در ادامه این مراسم امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان، رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ضمن سخنان کوتاهی با تبریک حلول ماه رجب، حضور در جمع دست‌اندرکاران کاروان قرآنی انقلاب را توفیقی دانست و گفت: باید به سمت قرآن‌‌شناختی و قرآن‌پژوهی رفت. در آیه 30 سوره فرقان آمده است «وَقَالَ الرَّسُولُ يَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا» که این آیه اشاره به نجوای پیامبر اکرم(ص) دارد و این‌‌که پیامبری که رحمت للعالمین نامیده شده است با گله و شکایت، نفرین می‌کند و از کوتاهی عمل مسلمانان نسبت به قرآن کریم می‌گوید.

رادیو قرآن برای حرکت خلاقانه بعدی آماده شود

وی در ادامه با اشاره به زیرکی انگلیسی‌ها و اینکه در چند قرن قبل به اهمیت مفاهیم قرآن پی برده بودند و اظهار می‌کردند که باید مانع توجه مسلمانان به قرآن کریم شوند تا بتوانند به اهدافشان برسند، گفت: این حرکت انگلیسی، همان خطری است که پبامبر اکرم(ص) اعلام کرد و به بودن دو ثقل قرآن و عترت در کنار هم تأکید داشتند.

پوردستان تصریح کرد: این جدایی انداختن بین قرآن و اهل بیت را پس از رحلت پیامبر و در زمان دفن پیکر مطهرشان نیز اتفاق افتاد و بعدها معاندین دست از کار برنداشته و حضرت علی(ع) را خانه‌نشین کردند و بار دیگر در جنگ صفین، قرآن را جدا کردند و گفتند: حسبنا کتاب الله و هر چه حضرت علی(ع) گفت: قرآن ناطق منم، این جماعت به آن گوش ندادند.

رادیو قرآن برای حرکت خلاقانه بعدی آماده شود
وی در پایان سخنانش انقلاب اسلامی را احیاگر قرآن کریم در عصر حاضر دانست و گفت: قرآن به متن و صحنه زندگی آمد و مبنای سیاست‌گذاری‌ها شد و الان فعالان قرآنی در خط مقدم و در مقابل جبهه قرآن‌هراسی هستند در روزگاری که دشمن با جنگ نرم به دنبال تخریب بن‌مایه‌هاست و حرکت کاروان قرآنی انقلاب، بهترین دفاع در برابر این هجمه‌هاست.
پخش بخشی از مستند کاروان قرآنی انقلاب که به زودی از شبکه‌های سوم سیما و افق پخش می‌شود از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

در این مراسم، امیر سرتیپ گلفام، جانشین معاونت فرهنگی و تبلیغاتی ستاد کل نیروهای مسلح، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن عرفاتی، سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما، سرهنگ عسگریان، معاون روابط عمومی و تبلیغات نیروی دریایی سپاه نیز حضور داشتند.

رادیو قرآن برای حرکت خلاقانه بعدی آماده شود

یادآوری می‌شود، این مراسم در ساختمان شهدای رادیو جام جم برگزار شد و در پایان مراسم از دست‌اندرکاران تجلیل به عمل آمد.

جمعی از فعالان قرآنی شامل قاریان و حافظان از اول تا 23 بهمن‌‌ماه سال جاری و به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، سوار بر یک اتوبوس به چندین استان کشور سفر و با حضور در شهرهای مختلف به برپایی محافل قرآنی، دیدار با خانواد‌ه‌ای شهدا و... اقدام کردند.

گزارش تصویری را اینجا ببینید.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha