بانک اطلاعاتی خرده‌فروشان موادمخدر در اراک تهیه شود
کد خبر: 3797355
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲

بانک اطلاعاتی خرده‌فروشان موادمخدر در اراک تهیه شود

گروه اجتماعی - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: از نیروی انتظامی تقاضا داریم که بانک اطلاعاتی خرده‌فروشان در سطح استان با اولویت اراک را با همکاری سایر دستگاه‌ها تهیه کند چراکه تلاش ما این است که امکان دسترسی به مواد مخدر را سخت کنیم.

به‌ گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی صبح امروز 21 اسفندماه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد با اشاره به شورای مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: فلسفه وجودی شورای مبارزه با مواد مخدر در کل کشور این است که مجموعه اقدامات این اعضا به گونه‌ای طراحی شود که ایرانیان معتاد نشوند، چراکه کسی که معتاد می‌شود اولا ترک دادن آن کار بسیار سختی بوده و هم اینکه بسیار هزینه‌بر است، بنابراین باید تمامی اقدامات و تصمیمات در قالب جلوگیری از اعتیاد افراد باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: جلسات شورا در طول سال باید به صورت منظم و در 12 مرتبه برگزار شود، طبق گزارشات واصله برخی از مدیران 4 جلسه در جلسات حضور نداشتند که این پذیرفتنی نیست و از این به بعد عدم حضور مدیران به سازمان مرکزی آنها اعلام می‌شود.
اکرمی بیان کرد: برنامه سال 98 را هم تا پایان فروردین‌ماه سال 98 به دبیرخانه ارسال می‌کنیم تا طبق برنامه اقدامات را در سال جدید داشته باشیم. برای اینکه نگذاریم افراد معتاد شوند یک سری اقدامات در نظر گرفته شده که در این راستا آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد و بهزیستی، دانشگاه‌ها و فرمانداری‌ها باید برنامه‌های خود را اعلام کنند.
این مقام مسئول عنوان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش مهمی دارد چراکه به منظور این بحث افراد را باید از کودکی واکسینه کنیم و در حوزه کودک باید کارهای ویژه انجام دهیم، در حوزه کارگری هم اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نقش مهمی دارد، بهزیستی و کمیته امداد بیش از 50 هزار خانوار را دراختیار دارند که می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.
وی افزود: در نخستین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برنامه سال 98 را تصویب می‌کنیم، اقدامات خوبی در حوزه مقابله انجام شده در حوزه پیشگیری هم کارهایی انجام شده اما دیگران باید به این حوزه بیشتر کمک کنند. از نیروی انتظامی تقاضا داریم که بانک اطلاعاتی خرده‌فروشان در سطح استان با اولویت اراک را با همکاری سایر دستگاه‌ها تهیه کند چراکه تلاش ما این است که امکان دسترسی به مواد مخدر را سخت کنیم.
اکرمی بیان کرد: تامین پزشک مراکز ماده 16 و 15 با علوم پزشکی است و از روز نخست فروردین‌ماه سال 98 باید پزشک عمومی از سوی دانشگاه در این مراکز مستقر شود.
انتهای پیام

captcha