اشتغال‌زایی برای 639 نفر در شهرستان ایلام در طرح اشتغال روستایی و فراگیر
کد خبر: 3797521
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳
بسطامی عنوان کرد:

اشتغال‌زایی برای 639 نفر در شهرستان ایلام در طرح اشتغال روستایی و فراگیر

گروه اجتماعی - فرماندار ایلام گفت: 287 طرح با اعتبار 291 میلیارد ریال و اشتغالزایی 639 نفر در طرح اشتغال فراگیر و روستایی در ایلام تایید و تسهیلات دریافت کرده‌اند .

اشتغال‌زایی برای 639 نفر در شهرستان ایلام در طرح اشتغال روستایی و فراگیر
به گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی فرمانداری ایلام، معروف بسطامی، فرماندار ایلام امروز در همایش کارآفرینان شهرستان ایلام اظهار کرد: یکی از دغدغه های اساسی کشور، استان و شهرستان بحث اشتغال پایدار و ارتقا سطح معیشت مردم در سطح روستاها است که مسئولان ارشد استان در تلاشند برنامه های محوری برای توسعه مسائل اقتصادی و معیشتی ایجاد کنند .
فرماندار ایلام گفت: بهره‌برداری از واحد‌های تولیدی با ایجاد اشتغالزایی از ضروریات است چراکه خط مقدم این عرصه کارآفرینان هستند و باید در راستای بهره‌مندی از ظرفیت ملی استان و شهرستانی تلاش و بخش خصوصی و دولتی را بهم متصل کنند چون بخش خصوص و دولتی با وحدت و همدلی می‌توانند در راستای رفع مسائل و مشکلات اقتصادی کنونی جامعه قدم برداند .
وی تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید در حوزه مسائل اقتصادی و توسعه روستاها کارهای خوبی انجام داده و هم اکنون به خوبی در حال اجرا است که نوید بخش توسعه است و امیدواریم این روند در سال 98 با شتاب بیشتری ادامه یابد .
بسطامی با بیان اینکه شهرستان ایلام از نظر صنعتی دارای معادن و منابع طبیعی همچون گاز و نفت است همچنین دارای 9 مرکز دانشگاهی و 45 کیلومتر بزرگراه است که تلاش ما این است که از این ظرفیت‌ها در توسعه استان بهره مند شویم، گفت: از جمعیت 230 هزار نفری ایلام 19 درصد مربوط به روستاها است و سهم ایلام از تسهیلات اشتغال روستایی 24 درصد است و در مجموع در در سال جاری 21 واحد راکد به چرخه تولید بازگشته که از این تعداد 7 طرح در حوزه کشاورزی، 15 طرح در حوزه صنعت  و سه طرح در حوزه فناوری بوده است .
وی تصریح کرد:  55 طرح بی نام توسط دستگاه ها تهیه شده و لیست آنها در دسترس مردم قرار دارد که برای جلوگیری از انحراف منابع بازرسی از واحدها بصورت جدی صورت می‌گیرد و در راستای جلوگیری انحراف منابع 250 بازرسی توسط کمیته بررسی شهرستان انجام و مستند سازی شده است .
انتهای پیام
captcha