نیاز به بازنگری در نظام آموزشی/ «گام دوم انقلاب» به شکل عملیاتی تبیین شود
کد خبر: 3797548
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸

نیاز به بازنگری در نظام آموزشی/ «گام دوم انقلاب» به شکل عملیاتی تبیین شود

گروه اجتماعی ــ رئیس پژوهشکده توسعه و برنامه‌ریزی جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که نظام آموزشی موجود چه در حوزه و چه در دانشگاه، جوابگوی نیازهای فعلی جامعه و انقلاب نیست، گفت: این نظام آموزشی توانایی کافی برای رسیدن به اهدف متصور گام دوم انقلاب را ندارد، از این‌رو نیاز به بازنگری و تحول عظیم در نظام آموزشی داریم.

نیاز به بازنگری در نظام آموزشی/بیانیه گام دوم انقلاب به شکل عملیاتی تبیین شود

نجف قراچورلو، رئیس پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی جهاددانشگاهی استان در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: روح بیانیه گام انقلاب را می‌توان در سه موضوع «امید و تاکید بر قشر جوان با محوریت مهدویت» دسته‌بندی کرد.

وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری در ایامی که دشمنان با قاطعیت و برخی از افراد داخل ناآگاهانه یا تعمداً بذرهای ناامیدی را در کشور تکثیر می‌کردند این بیانیه راهبردی را صادر می‌کنند، گفت: ایشان در این بیانیه بر قشر جوان و توانمندی‌هایشان تاکید می‌کنند.

تربیت جوانان توانمند

وی با بیان این‌که جنگ تحمیلی توسط جوانان مدیریت شد، افزود: امروز نیز باید جوانان توانمند تربیت کرده و توانمندی‌هایشان را نیز باور کنیم.

قراچورلو، با بیان این‌که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، وضعیت پیش از انقلاب را تبیین کرده و سپس انقلاب اسلامی را از سال ۵۷ تاکنون بررسی کرده‌اند، گفت: ایشان تمام قد از عملکرد انقلاب دفاع کرده و با استخدام متبحرانه‌ کلمات، نقد منصفانه‌ای نیز بر برخی نارسایی‌ها دارند.

عضو هئیت علمی جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، افزود: ایشان با تاکید بر خودسازی جامعه‌سازی و تمدن‌سازی که سیر پیوسته‌ای برای رسیدن به تمدن والای اسلامی است، چشم‌اندازی بلند مدت برای انقلاب ترسیم می‌کنند. ایشان چشم انداز بسیار بلندی در این بیانیه پیش‌روی ملت ایران می‌گشایند.

بیانیه گام دوم انقلاب به شکل عملیاتی تبیین شود

قراچورلو با بیان این‌که در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره شده که تمامی متغییرهای لازم برای تمدن‌سازی به‌صورت جامع در انقلاب اسلامی وجود دارد و در گام دوم انقلاب باید عملیاتی شود، افزود: دانشگاهیان در رابطه با این بیانیه دو وظیفه خطیر برعهده دارند و اگر قرار باشد همان حرف‌های مطرح شده در بیانیه را نشر کنند، باید بازآفرینی کرده و به اشکال عملیاتی این بیانیه را در جامعه تبیین کنند.

وی با تاکید بر تبیین بیانیه گام دوم انقلاب به شکل عملیاتی در دانشگاه و جامعه گفت: بیانیه گام دوم باید به‌گونه‌ای تبیین شود که هر فرد از موقعیت و وظیفه خود در رابطه با این بیانیه واقف باشد.

دانشگاهیان؛ بهترین بازوی فکری

قراچورلو، با بیان این‌که دانشگاهیان بهترین بازوی فکری برای تعام مردم و دستگاه‌های اجرایی هستند، افزود: دانشگاهیان باید به‌عنوان اتاق فکر جامعه و گروه مرجع عمل کرده و برای عملیاتی کردن یک چشم‌انداز بلند‌مدت با توجه به ظرفیت‌های جامعه گام بردارند.

رئیس پژوهشکده توسعه و برنامه‌ریزی جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، روحیه انقلابی و استکبارستیزی خود را نیز نشان می‌دهند.

نیاز به بازنگری و تحول عظیم در نظام آموزشی

وی با بیان این‌که نظام آموزشی موجود چه در حوزه و چه در دانشگاه، جوابگوی نیازهای فعلی جامعه و انقلاب نیست، افزود: این نظام آموزشی توانایی کافی برای رسیدن به اهدف متصور گام دوم انقلاب را ندارد، از این‌رو نیاز به بازنگری و تحول عظیم در نظام آموزشی داریم.

قراچورلو در خاتمه بر طراحی الگوی برنامه‌ریزی راهبردی و عملیاتی در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرد و گفت: اگر فرمول و الگوی عملیاتی در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب طراحی نکنیم به سرمنزل مقصود نخواهیم رسید.

انتهای پیام

captcha