منزل مسکونی یک و نیم میلیاردی در بم با نیت خانه عالم وقف شد
کد خبر: 3797610
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱

منزل مسکونی یک و نیم میلیاردی در بم با نیت خانه عالم وقف شد

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بم با اشاره به ثبت ۸ مورد وقف جدید طی سال جاری در این شهرستان گفت: منزل مسکونی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با نیت خانه عالم در شهرستان بم وقف شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت‌الاسلام علی ستوده، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بم امروز چهارشنبه، 22 اسفند گفت: توسط واقف خیراندیش «محمد حسین خواجه بمی» منزل مسکونی به‌منظور خانه عالم در این شهرستان وقف شد.
وی افزود: این ملک به مساحت ۲۸۵ متر مربع یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ارزش دارد که جهت استفاده برای روحانیان و مبلغان مسجد امام حسن عسکری(ع) وقف شده است.
حجت‌الاسلام ستوده تصریح کرد: از ابتدای امسال به‌همت خیرین نیکوکار ۸ مورد وقف جدید در حوزه اراضی موقوفات این شهرستان محقق شده است که وقف بر امور عام‌المنفعه، ساخت مسجد و برگزاری مجالس عزاداری در ایام ماه‌های محرم و صفر از جمله نیات واقفان خیراندیش بوده است.
وی اظهار کرد: حوزه موقوفات شهرستان‌های فهرج و نرماشیر زیر نظر این اداره است و تا‌کنون با تبلیغات ترویجی فرهنگ وقف، بیش از ۴ هزار متربع زمین در قالب وقف در این شهرستان‌ها ثبت شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بم تأکید کرد: تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در حوزه نیازهای اجتماعی یکی از مهم‌ترین اقدامات و وظایف این اداره است و تا‌کنون با مشاوره‌های انجام شده بسیاری از نیات انتفاعی به سمت مصارف عام‌المنفعه هدایت شده است.
انتهای پیام

captcha