رشد ۳۰ درصدی کمک‌های کردستانی‌ها به کمیته امداد
کد خبر: 3797640
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸

رشد ۳۰ درصدی کمک‌های کردستانی‌ها به کمیته امداد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد استان کردستان از افزایش ۳۰ درصدی کمک‌های مردمی به نیازمندان از طریق کمیته امداد طی امسال خبر داد و گفت: رشد کمک‌های مردمی نشان‌دهنده افزایش اعتماد عمومی به کمیته امداد است.

به گزارش ایکنا از کردستان، محمدرسول شیخی‌زاده، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان امروز، 22 اسفندماه در همایش تجلیل از خیران و حامیان اکرام ایتام و محسنین در شهرستان قروه با بیان اینکه رشد ۳۰ درصدی کمک‌های مردمی به نیازمندان از طریق کمیته امداد، نشان‌دهنده افزایش اعتماد عمومی به این نهاد است، اظهار کرد: این اعتماد با خدمت و کار صادقانه به دست می‌آید که در این زمینه تأمین ۲۸۰ واحد مسکونی و همچنین ایجاد سه هزار فرصت شغلی برای مددجویان این استان، بخشی از خدمات کمیته امداد کردستان به نیازمندان در سال جاری است.
وی با بیان اینکه خیران و حامیان ایتام و محسنین بیش از ۱۱ میلیارد تومان در ۱۱ماهه نخست امسال کمک کرده‌اند، افزود: خوشبختانه با مشارکت و استقبال خوب نیکوکاران در برنامه‌های کمیته امداد، این استان از رتبه ۳۱ کشوری به رتبه ۱۳ در زمینه کمک‌های مردمی ارتقا پیدا کرده است.
شیخی‌زاده عنوان کرد: هم اکنون ۱۲ هزار حامی که ۷۰ درصد آنها غیر بومی و از استان‌های دیگر و ۳۰ درصد هم در این استان هستند از هفت هزار کودک یتیم و محسنین کردستانی حمایت کرده و به صورت ماهیانه کمک‌های خود را به حساب این کودکان واریز می کنند.
وی با اشاره به برگزاری جشن درخت آرزوها در اول اسفند ماه امسال در سنندج، اضافه کرد: در این مراسم که با مشارکت و حضور خیران برگزار شد بیش از یک میلیارد تومان برای کودکان یتیم و نیازمند جمع آوری شد و به این عزیزان اهدا شد.
مدیر کل کمیته امداد استان کردستان با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور طی امسال و فشار بیشتر برای اقشار ضعیف جامعه کار این نهاد را بیشتر و دشوارتر کرد، افزود: کمیته امداد در بحث تولید فقر هیچ نقشی ندارد ولی در کمک به رفع محرومیت تمام توان خود را به کار بسته است و خوشبختانه در بحث اعتبارات و خدمات امسال، می توان با افتخار گفت همانطور که آمارهای موجود نشان می‌دهد، در بخش‌های کمک معیشت، درمان، کمک به ازدواج، تحصیل، مسکن و اشتغال از عملکرد مناسبی برخوردار بوده است.
وی در پایان ضمن تقدیر از مشارکت و همکاری تمامی خیران در برنامه‌های کمک به نیازمندان، گفت: امید است با اعتبارات کمیته امداد و کمک خیران شاهد رفع مشکلات و نیازهای اساسی خانوارهای بی‌بضاعت باشیم.
لازم به ذکر است؛ دیدار با خانوارهای تحت حمایت، جلسه با کارکنان و بررسی مشکلات مددجویان این شهرستان و همچنین بازدید و افتتاح چند طرح اشتغال از دیگر برنامه های حضور مدیر کل کمیته امداد استان کردستان در شهرستان قروه بود.
انتهای پیام

captcha