پرداخت ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به بانوان سرپرست خانوار
کد خبر: 3797654
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱

پرداخت ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به بانوان سرپرست خانوار

گروه اجتماعی ــ معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان با بیان اینکه توجه به خودکفایی و استقلال اقتصادی زنان سرپرست خانوار از اولویت‌های حوزه اشتغال این نهاد است، گفت: ۱۸ میلیارد تومان از تسهیلات پرداختی امسال و به میزان ۲۸ درصد به زنان سرپرست خانوار پرداخت شده است.

فرشید جهان‌بین، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با بیان اینکه ۶۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال در ۱۱ ماهه نخست امسال به نیازمندان این استان پرداخت شده است، اظهار کرد: با پرداخت این میزان تسهیلات برای سه هزار نفر شغل ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه توجه به خودکفایی و استقلال اقتصادی زنان سرپرست خانوار از اولویت‌های حوزه اشتغال این نهاد است، افزود: ۱۸ میلیارد تومان از این تسهیلات و به میزان ۲۸ درصد به زنان سرپرست خانوار پرداخت شده است.
جهان‌بین ضمن اشاره به اینکه اشتغال‌زایی در سطح روستاها نیز جزو اولویت‌های این نهاد در سال جاری بود، بیان کرد: ۵۸ درصد از تسهیلات و به میزان ۳۶ میلیارد تومان برای اشتغال نیازمندان روستایی و ۴۲ درصد به میزان ۲۷ میلیارد تومان به مددجویان شهری پرداخت شده است.
وی ادامه داد: در کنار پرداخت تسهیلات با هدف فراهم کردن زمینه اشتغال، سه هزار و ۸۸۰ نفر از مددجویان از طریق دوره‌های مهارت‌آموزی بازار محور آموزش فنی و شغلی را گذارنده‌اند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان ضمن بیان اینکه کاریابی برای مددجویان جویای کار از دیگر فعالیت‌های حوزه اشتغال این نهاد است، عنوان کرد: ۱۵۳ نفر از فرزندان مددجویان از طریق کاریابی در مؤسسات، شرکت‌ها و کارگاه‌ها به‌کارگیری شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه بسته‌های تشویقی این نهاد برای کارفرمایان مددجویان نیز با هدف ایجاد شغل برای افراد تحت حمایت صورت می‌گیرد، یادآور شد: در صورت به‌کارگیری شغلی و عقد قرارداد کارفرما با مددجویان، بسته‌های تشویقی همچون تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال، پرداخت سهم بیمه کارفرما به مدت دوسال، پرداخت هدیه تشویقی و آموزش شغلی افراد به‌کارگیری شده در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام

captcha