چاپ ۱۰۵ عنوان کتاب در سقز
کد خبر: 3797676
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱

چاپ ۱۰۵ عنوان کتاب در سقز

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز از چاپ ١٠٥ عنوان کتاب با موضوعات مختلف توسط انتشارات فعال این شهرستان طی امسال خبر داد.

هیوا حاج‌محمدی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، از چاپ ١٠٥ عنوان کتاب با موضوعات مختلف توسط انتشارات فعال این شهرستان طی امسال خبر داد و اظهار کرد: این تعداد از کتاب‌های چاپ شده با موضوعات و عناوین مختلف توسط چهار انتشاراتی سقز به زیور تبع آراسته شده است.
وی با اشاره به اینکه سقز جزو شاخص‌ترین شهرستان های استان در حوزه نشر کتاب و فرهنگ است، افزود: در سال جاری در این شهرستان علاوه بر انتشار این تعداد کتاب، ١٦ نمایشگاه هنری از سوی طراحان، استادان، دانش‌آموزان و دانشجویان با عناوین مختلف از جمله نمایشگاه گرافیک، طراحی و نقاشی طبیعت، خوشنویسی سیاه مشق و طراحی لباس سنتی گشایش یافته است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز با اشاره به اینکه موسیقی بعنوان یک هنر تاثیر گذار می تواند تاثیرات مثبتی در جامعه داشته باشد اعلام کرد: برای برگزاری کنسرت‌های موسیقی دستورالعمل های قانونی وجود دارد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان امسال در چهارچوب این ضوابط از برگزاری ١٢ کنسرت و اجرای صحنه ای حمایت کرده و ١٣ هزار نفر از آنها بهره‌مند شده‌اند.
وی بیان کرد: امسال ٤٢ نمایش طنز و جنگ شادی و ١٦٢ اجرای نمایش در سطح شهرستان برگزار شده و بیش از ٤٣ هزار نفر از آنها بهره‌مند شده‌اند.
حاج محمدی اعلام کرد: امسال ٢ جشنواره بزرگ پانزدهمین جشنواره تئاتر کردی و اولین جشنواره دوسالانه خوشنویسی سیاه مشق غرب کشور به میزبانی شهر فرهنگی سقز و همچنین جایزه کتاب سال کردستان برگزار شد و بازتاب زیادی در رسانه‌های کشوری داشت.
وی یادآور شد: حمایت از انجمن‌ها و هنرمندان وکلیه فعالیت های فرهنگی و هنری از ماموریت‌های این اداره است و اکنون ٥٢ هنرمند تحت پوشش بیمه هنرمندان و ١٠ هنرمند پیشکسوت تحت پوشش طرح تکریم هنرمندان قرار دارند.
انتهای پیام

captcha