انفاق مرز نمی‌شناسد/ اهدای کمک‌های دانشجویان لبنانی به نیازمندان قزوین
کد خبر: 3797733
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳

انفاق مرز نمی‌شناسد/ اهدای کمک‌های دانشجویان لبنانی به نیازمندان قزوین

گروه اجتماعی ــ دانشجویان لبنانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با حضور در جشن گل‌ریزان کمک‌های خود را به نیازمندان قزوین اهدا کردند.

انفاق مرز نمی‌شناسد/ اهداء کمک‌های دانشجویان لبنانی به نیازمندان قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، نفاق و نیکوکاری در آموزه‌های اسلامی یک وظیفه انسانی و از احکام بین‌المللی اسلام است که مرز اعتقادی نمی‌شناسد.
همان‌گونه که بخشش‌های الهی و نعمت‌های او در این جهان شامل حال همه انسان‌ها، صرف‌نظر از عقیده و آیین آن‌ها می‌شود، مؤمنان هم باید به هنگام انفاق‌های مستحبی و رفع نیازمندی بینوایان، فارغ از مرزهای زمینی و در راستای فطرت انسان‌دوستی خود به سمت یاری نیازمندان و مظلومان بشتابد و روح انسان‌دوستی اسلام را در رفتار خود متبلور کنند.
در این میان تعدادی از دانشجویان لبنانی که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در حال تحصیل هستند، در اقدامی خودجوش و هم‌زمان با هفته نیکوکاری جشن گل‌ریزانی را برپا کردند.
آن‌ها با حضور در این جشن نیکوکاری اقدام به اهدا کمک یک‌میلیون و 300 هزار تومانی خود به نیازمندان قزوین نمودند.
«حسن عزالدین» یکی از دانشجویان لبنانی که در این مراسم جشن گل‌ریزان حضور پیدا کرده بود، اظهار کرد: کمک به دیگران وظیفه انسانی و دینی است و ما براساس اعتقادات و باورهایی که داریم، تلاش می‌کنیم تا دستگیر یکدیگر باشیم.
وی ادامه داد: کمک به دیگران وظیفه‌ای است که انسان‌ها به واسطه انسانیت خود بر آن تکلیف دارند و ما علاوه بر این وظیفه انسانی، تکلیف دینی هم برای کمک به محرومان داریم.
فرزاد فرهادی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین نیز با تقدیر از حضور این دانشجویان نیکوکار لبنانی گفت: چنین صحنه‌هایی نشان می‌دهد که به واقع «بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند».
وی اعلام کرد: مشارکت این دانشجویان در کمک به نیازمندان محدود به حضور امروز آن‌ها نیست بلکه آن‌ها تاکنون با حمایت از دو یتیم در یکی از روستاهای آبگرم، 12 میلیون تومان کمک کرده‌اند.
وی یادآور شد: امیدواریم با توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری بتوانیم به‌طور شایسته شاهد کاهش محرومیت در جامعه باشیم.
به گزارش ایکنا، انفاق و کمک به مستضعفان مرز ندارد، چه ایرانی باشیم و به یاری مظلومان عالم برویم و چه غیر ایرانی که به یاری و کمک مظلوم و نیازمند ایرانی بشتابد، مهم نیت خیرخواهانه و انسانی افراد است که هرکجا فریاد استغاثه مظلومی را شنید اگر به کمک او نشتابد باید در مسلمانی او شک کرد.
انتهای پیام

captcha