سود گردشگری حلال در جیب سرمایه‌داران غربی می‌رود
کد خبر: 3797746
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵

سود گردشگری حلال در جیب سرمایه‌داران غربی می‌رود

گروه فرهنگی- رئیس جامعةالمصطفی العالمیه مشهد گفت: امروز بزرگترین سرمایه‌داران دنیا به این مهم، یعنی گردشگری حلال، توجه کرده‌اند، اما در کشور ما به بهانه اینکه برخی از مسائل گردشگری با فرهنگ ما سازگاری ندارد، از آن فرار کرده‌ایم، در حالی که گردشگری حلال امروز در کشورهایی که غرق در فسادند، یکی از جذابیت‌های گردشگری است.

به بهانه ناسازگاری گردشگری با فرهنگ‌مان، از آن فرار کرده‌ایمبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی حجت الاسلام محمد حسین مهدوی مهر، رئیس جامعه المصطفی العالمیه مشهد، در پیش نشست همایش بین المللی فقه گردشگری با موضوع «بررسی ظرفیت‌های استان خراسان در حوزه گردشگری حلال» که شامگاه 21 اسفند ماه در موزه بزرگ خراسان واقع در پارک کوهسنگی برگزار شد با اشاره به آیه 29 سوره عنکبوت بیان کرد: خداوند در این آیه می فرماید «قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قدیر» همانطور که فرموده «کتب علیکم الصیام» و یا به نماز امر کرده در این آیه نیز مستقیما به سیر و سفر امر فرموده که نشان از اهمیت این موضوع است.
 
وی گفت: کسانی که با نگاه درست و با بصیرت در زمین می گردند نگاهشان، جهان بینی شان و فهم آنان از خداشناسی و بشریت متفاوت است  و می دانند بدون همزیستی بشریت هویتی نخواهد داشت و نمی توان زندگی کرد در نتیجه ما باید به این امر الهی که مغفول مانده و نسبت به آن بی تفاوت بوده ایم عمل کنیم.
 
مهدوی مهر ابراز کرد: جذابیت هایی که در فرهنگ دینی ما وجود دارد، بسیار ارزشمند است. در بسیاری از کشورهای خارجی هیچ را به عنوان جاذبه های گردشگری به ما قالب می کنند در حالی که ما با این همه جاذبه ای که داریم، نتوانستیه ایم آن را به عنوان داشته های خود به جهانیان نشان دهیم و متأسفانه بسیاری از جاذبه های گردشگری در کشور ما مورد غفلت قرار گرفته است.
 
رئیس جامعه المصطفی العالمیه مشهد بیان کرد: در ویراستاری اصل گردشگری کوتاهی کرده ایم و شاید وابستگی ما به اقتصاد نفتی باعث غفلت از این میراث بزرگ بوده و ما را از این موضوع منحرف کرده است.
 
وی افزود: امروز بزرگترین سرمایه داران دنیا به این مهم، یعنی گردشگری حلال، توجه کرده اند اما در کشور ما به بهانه اینکه برخی از مسائل گردشگری با فرهنگ ما سازگاری ندارد، از آن فرار کرده ایم در حالی که گردشگری حلال امروز در کشورهایی که غرق در فسادند یکی از جذابیت های گردشگری است.
 
مهدوی مهر ادامه داد: بسیاری از کشورهای غربی از بحث گردشگری حلال سود بسیاری حاصل می کنند در حالیکه مانند آنچه از این سرمایه و میراث بزرگ در کشور ما وجود دارد  محرم هستند و جاذبه هایشان هیچ جذابیتی ندارد اما امروز ما دارای برترین، بهترین و جذاب ترین گردشگری ها هستیم که از این سرمایه بزرگ غفلت کرده ایم. 
 
ظرفیت جامعه المصطفی فرصتی برای جذب گردشگر است
رئیس جامعه المصطفی العالمیه مشهد  اظهار کرد: جامع المصطفی العالمیه میزبان  بیش از 140 ملیت است و از 140 کشور جهان در مرکز میهمان داریم که این بهترین فرصت برای جامعه ماست تا بتوانند فرهنگ و ارزش ها و جذابیت های خود را به دنیا معرفی کنند.
 
وی افزود: متأسفانه امروز در کشور ما همه چیز رنگ و بوی سیاسی بازی به خود گرفته و نه سیاسی که در تعبیر سیاسی بازی همین بس که از بسیاری چیزها استفاده نادرست می شود لذا با این فرصتی که در ایران با این همه ملیت ایجاد شده باید انگیزه های ارزشی را غنیمت شمرد.این فرصت برای کشورهای اروپایی وجود ندارد.
 
مهدوی مهر ادامه داد: در همین مشهد بیش از 73 کشور محصل  و میهمان ما در جامعه المصطفی هستند که همراه با خانواده هایشان جمعیت قابل توجهی را تشکیل می دهند و این امر فرصتی برای  ارز آوری و سود اقتصادی برای کشور به همراه دارد.
 
رئیس جامعه المصطفی العالمیه مشهد اضافه کرد: این افراد آنچه پیام ملت ما از صلح و دوستی است برای کشورشان به ارمغان می برند و با وجود اینکه این زمینه در کشور ما به صورت رایگان فراهم است اما از آن غفلت کرده ایم.
 
وی گفت: در کشورهای اروپایی برای صنعت توریسم سرمایه گذاری سنگینی می کنند تا بتوانند جذب گردشگر داشته باشند در حالیکه  ما در کشورمان با هویت مذهبی که داریم  این کار را به صورت رایگان می توانیم انجام دهیم که این نیز از سرمایه های ارزشمند ما محسوب می شود.
 
انتهای پیام
captcha