تلاش برای ایجاد کلینیک‌های سلامت‌محور در فارس
کد خبر: 3797793
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵

تلاش برای ایجاد کلینیک‌های سلامت‌محور در فارس

گروه اجتماعی ـ معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز از تلاش این دانشگاه برای ایجاد كلینیك‌های سلامت‌محور در فارس خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالخالق كشاورزی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 22 اسفندماه در مراسم افتتاحیه درمانگاه خیرساز پروین دالكی در شیراز گفت: دانشگاه علوم پزشكی شیراز برای ایجاد كلینیك‌های سلامت‌محور تلاش می‌كند.
وی، یکی از آرزوهای دیرینه حوزه سلامت دانشگاه را راه‌اندازی و بهره‌برداری از چنین مرکزی در این قسمت از شهر شیراز عنوان کرد و گفت: پس از تعطیلی بیمارستان قطب‌الدین و راه‌اندازی بیمارستان جدید در شهر صدرا که یکی از مجهزترین بیمارستان‌های کشور در زمینه سوختگی است، همه تلاش داشتند تا این مکان و این محیط به مرکزی برای ارائه خدمات درمانی در سطح مناسب و در شان مردم تبدیل شود.
كشاورزی افزود: فاز نخست این مرکز امروز با حمایت وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و یکی از نیک‌اندیشان سلامت راه‌اندازی می‌شود.
وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم با اقدامات مناسب در سال 98 مردم این منطقه از ارائه خدمات در زمینه کلینیک‌های قلب و عروق، دیابت، فشار خون و سایر مسائل موجود بهره‌مند شوند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز ادامه داد: 60 مطب یا اتاق پزشک در این مرکز قابل بهره‌برداری است و اصرار ما این است که بتوانیم کلینیک‌های سلامت‌محور در این مرکز طراحی کنیم و با کمک معاونت بهداشت دانشگاه و کمک متخصصان و اساتید دانشگاه، خدمات پیشگیری و ارتقای سلامت در کنار خدمات درمانی به مراجعان ارائه شود.
کشاورزی همچنین از بهره‌برداری بزرگترین مرکز دندانپزشکی شبانه‌روزی دانشگاه در حوزه درمان و مرکز آموزش احیای قلبی عروقی به عنوان تنها مرکز متمرکز کشور، در این محل خبر داد و نقطه قوت دانشگاه را تلاش برای ارتقای سلامت در نقاط مختلف و به ویژه مناطق کمتر برخوردار و محروم عنوان کرد.
یادآور می‌شود، درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی مرحومه بانو پروین دالکی با زیربنای دو هزار و 400 مترمربع و اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان شامل هفت میلیارد از سوی خانواده نیک‌اندیش سلامت بانو پروین دالکی و سه میلیارد از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سه طبقه وارد چرخه سلامت فارس شد.
انتهای پیام

captcha