همه‌فهم بودن از ویژگی‌های بیانیه گام دوم انقلاب است
کد خبر: 3797797
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶

همه‌فهم بودن از ویژگی‌های بیانیه گام دوم انقلاب است

گروه سیاست و اقتصاد- مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا همه‌فهم بودن را از ویژگی‌ها بیانیه مقام معظم رهبری برشمرد و افزود: برخورداری از جامعیت در عین تمرکز بر گفتمان انقلاب، بیان گذشته انقلاب و مشکلات و دستاوردهای آن و نیز توصیف حال و پرداختن به چشم‌انداز روشن آینده، در متن این پیام بارز است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، سردار رسول سنایی‌راد، مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا، 22 اسفندماه در نشست تخصصی «تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب» در شهرکرد، با اشاره به ضرورت تبیین این بیانیه، اظهار کرد: این پیام به عنوان سند بالا دستی و منشور انقلاب در راستای تمدن‌سازی است که تأکید رهبری برای کار شدن روی مبانی این بیانیه، ضرورت آن‌را روشن می‌کند.
وی ادامه داد: برای ادامه مسیر و برداشتن «گام دوم انقلاب»، تحقق مبانی این بیانیه لازم و ضروری است که چشم‌انداز روشن و امید به آینده را با نگاه واقع‌بینانه ترسیم می‌کند.
سنایی‌فرد با تأکید بر تفاوت اساسی اصحاب تفسیر دیدگاه‌ها در زمان کنونی در مقایسه با زمان حیات امام خمینی(ره)، تصریح کرد: در زمان امام(ره) افراد از تمام جناح‌های چپ و راست حضور داشتند اما امروز خلأ شخصیت داریم و اینجاست که نخبگان و گروه‌های نخبگی انقلاب از جمله روحانیون باید برای پیگیری تدابیر و مطالبات رهبری پیشگام باشند و به جا و به موقع عمل کنند.
مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا درخصوص ویژگی‌های بیانیه رهبری، بیان کرد: این پیام چندین ویژگی بارز دارد از جمله اینکه واقع‌بینانه و امیدبخش است و بر ضرورت انقلاب و تداوم آن تأکید دارد، ضمن اینکه این امر به گونه‌ای بیان شده که هم قانع‌کننده و هم امیدبخش است.
وی همه‌فهم بودن بیانیه را ویژگی دیگر آن برشمرد و افزود: برخورداری از جامعیت در عین تمرکز بر گفتمان انقلاب، بیان گذشته انقلاب و مشکلات و دستاوردهای آن و نیز توصیف حال و پرداختن به چشم‌انداز روشن آینده، در متن این پیام بارز است.
سنایی‌فرد ادامه داد: در این بیانیه، رهبری بر ارتقای دانش و بینش جامعه و تداوم نظریه انقلاب و نیز نیل به تمدن اسلامی تا فراهم کردن مقدمات ظهور امام عصر(ع) تأکید دارند ضمن اینکه خطاب اصلی ایشان جوانان هستند که نقش اصلی را داشته و دارند.
وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی اولین انقلابی است که تمام آرمان‌هایش تحقق یافت، ادامه داد: در بسیاری از انقلاب‌های جهانی علی‌رغم پیروزی‌ها، آرمان‌های مدنظر تحقق نیافتند یا دوام نیاوردند اما انقلاب اسلامی با درایت رهبری که همگان را منسجم و یکسو کرد، از این نظر در جهان نادر است.
سنایی‌فرد با اشاره به الهام‌بخش بودن انقلاب اسلامی ایران برای انقلاب‌های معاصر جهان، تأکید کرد: انقلاب اسلامی برآمده از فطرت بشر است و به همین دلیل است که ملت‌های دیگر جهان از آن الهام گرفته‌اند که مصداق بارز آن در لبنان و آمریکای لاتین مشهود است.
وی با اشاره به دیدگاه رهبری در خصوص جوانان در این بیانیه، خاطرنشان کرد: نسل جوان باید آماده پذیرش مسئولیت سنگین جامعه‌پردازی و انسان‌سازی در راستای رسیدن به تمدن‌سازی باشد که در این چهل سال زیرساخت‌ها فراهم شده و همه چیز مهیای رشد و تعالی است، ضمن اینکه همگان باید در این مسیر همراه و همگام باشند.
انتهای پیام

captcha