اجرای طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» در ۴۰ مسجد چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3797870
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲

اجرای طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» در ۴۰ مسجد چهارمحال و بختیاری

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح «با قرآن درزلال اعتکاف» در ۴۰ مسجد شاخص استان خبرداد.

اجرای طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» در ۴۰ مسجد چهارمحال و بختیاریمحسن تقی‌پور، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از  چهارمحال و بختیاری، گفت: طرح با قرآن در زلال اعتکاف همزمان با سراسر کشور در ایام اعتکاف در چهارمحال و بختیاری نیز برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: براساس این طرح که از سال‌های گذشته در ایام البیض و اعتکاف اجرا می‌شود اساتید قرآن برای اصلاح قرائت نماز معتکفان به مساجد محل برگزاری اعتکاف اعزام می‌شوند.
رئیس اداره امور قرآنی استان با اشاره به اینکه این طرح در 40 مسجد استان برگزار می‌شود، در خصوص سهمیه شهرستان‌ها، افزود:  در لردگان هفت مسجد، بن و سامان هر کدام دو مسجد، فارسان، کیار و اردل هر کدام چهار مسجد، شهرکرد هشت مسجد، بروجن شش مسجد و کوهرنگ سه مسجد برگزار کننده این طرح خواهند بود.
تقی‌پورختم دسته جمعی قرآن توسط معتکفان، اجرای تلاوت‌های زنده قرآن و اذان، اجرای تلاوت ترتیل عمومی یک صفحه از قرآن (سوره واقعه)، بیان نکات تفسیری توسط مبلغان و تلاوت ترتیل سوره‌‎های وارده و اعمال ام داوود را از جمله برنامه‌های این طرح اعلام کرد و ادامه داد: برای اجرای این طرح سعی شده از روحانیون برجسته، مدرسان و قاریان توانمند استفاده شود.
رئیس اداره امور قرآنی استان افزود: با هماهنگی به عمل آمده در روزهای اعتکاف اساتید و مربیان قرآن به منظور آموزش‌های قرآنی و ایجاد فضای قرآنی بیشتر در مساجد پذیرای معتکفین می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های قرآنی به گونه‌ای تنظیم و طراحی شده‌اند که به اصل اعتکاف که خلوت و راز ونیاز فردی معتکفین است، خللی وارد نشود، بیان کرد: اعتکاف فرصت خوبی برای بازبینی درونی و توجه انسان به خود و عملکردش در زندگی است و انس هر چه بیشتر با قرآن در این مراسم معنوی، عامل ارتقا و توفیق بیشتری است و امیدواریم با برگزاری چنین برنامه‌هایی، این راه را برای معتکفین هموارتر کنیم.

انتهای پیام 

captcha