الگوگیری از منش اخلاقی شهدا، گره‌گشای مشکلات کنونی جامعه است
کد خبر: 3797872
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵

الگوگیری از منش اخلاقی شهدا، گره‌گشای مشکلات کنونی جامعه است

گروه اجتماعی - سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی همزمان با روز بزرگداشت مقام شهدا از خانواده معظم شهدای دانشگاه علمی - کاربردی جهاد دانشگاهی ارومیه دیدار کرد و گفت: منش اخلاقی و رفتاری شهدا می‌تواند گره‌گشای مشکلات کنونی جامعه باشد.

الگوگیری از منش اخلاقی شهدا، گره‌گشای مشکلات کنونی جامعه است

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، امین رستم‌زاده، سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی، صبح امروز، ۲۳ اسفند ماه، در دیدار با خانواده معظم شهدای دانشگاه علمی - کاربردی جهاد دانشگاهی ارومیه، که در منزل خانواده شهید محمدنژاد ترتیب یافته بود، با اشاره به جایگاه رفیع شهادت در اسلام و آموزه‌های دینی، اظهار کرد: شهدا، از بنیانگذاران حکومت اسلامی هستند که با نثار جان و مال خود در راه اسلام، ادامه‌دهنده راه پیامبر اسلام شدند.
وی با اشاره به اینکه دین ما به شهدا تمام‌ناشدنی است، ادامه داد: قبل و بعد از انقلاب نیز کشور عزیزمان به واسطه جان‌فشانی‌های شهدای گرانقدر شاهد استقرار جمهوری اسلامی و حاکمیت عدل و ایمان در کشور شد.
وی افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، گاهی رنج و زحمت زنده‌نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست، وظیفه ما نیز در راستای صیانت و تکریم از مقام شهدا و خانواده معظم شهدا در عصر کنونی که شاهد هجمه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بر کشور هستیم، صدچندان است.
سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی نقش نهادها و متولیان فرهنگی در خصوص زنده ‌نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: نهادهای فرهنگی باید با یک نگاه ویژه و پرداخت علمی و اصولی، ابعاد مختلف شخصیتی این بزرگواران را برای جوانان بعنوان الگوی برتر معرفی کرده تا فرهنگ شهادت در جامعه پررنگ‌تر شود.
وی با اشاره به اینکه منش اخلاقی و رفتاری شهدا می‌تواند گره‌گشای مشکلات کنونی جامعه باشد، تصریح کرد: مسئولان و مدیران دستگاه‌های مختلف باید با تاسی از سیره و روش مدیریتی شهدا، این اصول را در مدیریت روزمره خود مبنا قرار داده تا آثار و برکات معنوی شهدا در فضای اجتماعی و اقتصادی کشور نیز ملموس‌تر شود.
در پایان این دیدار سرپرست جهاد دانشگاهی استان با اهدای لوح و شاخه گل از خانواده شهید محمدنژاد قدردانی به‌عمل آورد.
انتهای پیام

captcha