نشست مدیران قرآنی خراسان رضوی با موضوع گام دوم انقلاب برگزار شد
کد خبر: 3797885
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱

نشست مدیران قرآنی خراسان رضوی با موضوع گام دوم انقلاب برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی - نشست هم اندیشی مدیران قرآنی استان خراسان رضوی با موضوع تحقق گام دوم انقلاب در جامعه قرآنی برگزار شد.

نشست مدیران قرآنی خراسان رضوی با موضوع گام دوم انقلاب برگزار شدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، صبح امروز نشست هم اندیشی مدیران قرآنی به همت اتحادیه قرآنی مدغم خراسان رضوی برگزار شد و مدیران قرآنی هر یک از نهادهای خراسان رضوی به بیان نظرات خود در رابطه با تحقق گام دوم انقلاب اسلامی در جامعه قرآنی پرداختند.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام دارابی، سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی عنوان کرد: به گام دوم مطلب جدیدی است که با سخنان رهبر انقلاب برای مردم نشان داده شده و این بیانیه به پیشرفت ۴۰ ساله اولیه انقلاب علی‌رغم خباثت های دشمنان اشاره دارد.

وی ادامه داد: این بیانیه نگاه امیدوارانه را تقویت و رسالت مهمی برای اصحاب فرهنگ فراهم می کند؛ رسالتی که باید اقدامات جامعه سازانه و تمدن ساز در جامعه را پیگیری کند.

دارابی افزود: بیانیه گام دوم منشوری برای جامعه ماست که نیاز دارد تا هیات اندیشه ورز راهبردهای آن در جامعه را پیگیری کند.

حجت الاسلام میریان، رئیس مرکز قرآنی آستان قدس رضوی، در بخش دیگری از این نشست با تأکید بر راهکارهای عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب گفت: برای اجرای مفاد این سند باید برنامه‌ای تنظیم کرد و این برنامه را وظیفه خود دانست. البته این روند باید با هم اندیشی مدیران قرآنی به انجام کار ریشه ای در راستای هر یک از بندهای بیانیه گام دوم انجام شود.

وی با بیان اینکه اولین حرف قبل از هر چیز در گام دوم امید آفرینی است، ادامه داد: ما می توانیم در قرآن گام های موفقیت را بیابیم و راهکارهایی برای جامعه ارائه دهیم. جامعه قرآنی ما باید روی تک تک محور های بیانیه گام دوم در سه مرحله خودسازی جامعه سازی و تمدن سازی برنامه بدهد.

رئیس مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با تاکید بر بهترین و زیباترین نوع زندگی یعنی همان زندگی قرآنی اضافه کرد: باید عرصه فعالیت‌های قرآنی را از وادی الفاظ پیشتر ببریم، کاری که در حال حاضر انجام می‌شود، در حد الفاظ است؛ برای مثال مسابقات حفظ و قرائت برگزار می کنیم، باید ببینیم چه میزان به محتوا و سبک زندگی قرآنی پرداختیم. باید برنامه های روزآمد بنویسیم. البته می‌توان با کمک رسانه یک اتفاق جدید را رقم زد و به تولید آثار و برنامه‌های مبتنی بر ظرفیت قرآنی استان پرداخت.

میریان افزود: ما باید مردم را با اقتصاد اسلامی و قرآنی آشنا کنیم و برای چنین فعالیت هایی نیاز است تا یک کارگروه ایجاد شود و دستور کار با محوریت بندهای بیانیه گام دوم داشته باشد تا بر اساس برنامه‌ریزی‌ها مباحثه ها و تولیدات ذهنی به انجام وظایف اشتراکی بپردازیم.

پس از وی حجت الاسلام عابدینی، رئیس هیات مدیره اتحادیه قرآنی خراسان رضوی، عنوان کرد: شعارهای اقتصادی ۱۰ ساله رهبر انقلاب آنگونه که باید و شاید مورد توجه و پرداخت قرار نگرفته است. البته گام دوم هم یک بند اقتصادی دارد و این موضوع نیز نیاز به تبیین و تشکیل یک ساختار و اجرای بر همین اساس را دارد.

وی افزود: کار برای بیانیه گام دوم انقلاب باید به صورت تشکیلاتی قرآن محور ادامه پیدا کند، به شکلی که قرآن سند این تشکیلات باشد که مشتاقانه به آن عمل ‌شود؛ از این طریق می‌توان با اجرای برنامه های محققین و پژوهشگران مردم را در مواردی که از زندگی قرآنی فاصله گرفته اند، به مسیر خود بازگرداند.

حجت‌الاسلام نمازی فر، مسئول امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، نیز در این نشست گفت: جلسات و فعالیت جهادی و صمیمانه و پیگیر که منجر به اقدام در رابطه با فرمایشات رهبری می‌شود، نیاز امروز ماست.

وی ادامه داد: ما نیازمند به یک جمع اداری قرآنی هستیم تا بدون تعارف گفت و گو کنیم؛ با هم‌افزایی به اقدامات مشخص شده برسیم و در این مسیر نیز اصلاح فعالیت های خود را مد نظر قرار دهیم و با پایش های انجام شده خلق های فعالیتی در حوزه قرآن را پوشش دهیم.

حجت الاسلام مجیدی، مدیرعامل اتحادیه قرآنی مدغم خراسان رضوی، نیز در این نشست گفت: برای تحقق گام دوم در جامعه قرآنی خراسان رضوی تشکیل کمیته ای متشکل از مدیران جهادی و با استفاده از ظرفیت موسسات قرآنی فعال استان را مد نظر داریم.

وی اضافه کرد: با استفاده از چنین ظرفیتی قادر خواهیم بود تا در کوتاه مدت یک جریان سازی دقیق و روشن در رابطه با گام دوم انقلاب برای مردم ارائه دهیم.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی مدغم خراسان رضوی با بیان اینکه تا زمانی که از نهادهای مردمی استفاده نشود کار قرآنی ابتر خواهد ماند، ادامه داد: جشنواره های توانمندسازی موسسات بر اساس بندهای بیانیه گام دوم در سال آینده برگزار خواهد شد که این جشنواره ها ابزار تشویق و ترغیب و موسسات و اهرمی امید آفرین برای ادامه فعالیت‌های قرآنی آنان خواهد بود. متأسفانه در حال حاضر در سطح موسسات قرآنی خراسان رضوی امید چندانی حس نمی‌شود و این مشکل ناشی از نقش ضعیف مدیران، نهادها و فقر قرآن در میان جامعه قرآنی ماست.

بنا بر این گزارش و بر اساس تصمیم مدیران قرآنی، اتحادیه قرآنی خراسان رضوی وظیفه تدوین پیش نویس سند فعالیت کارگروه گام دوم انقلاب در جامعه قرآنی خراسان رضوی و همچنین برگزاری نشست‌های هم اندیشی آینده را عهده‌دار خواهد بود.

انتهای پیام

captcha