بی‌ارزش کردن پول یک کشور؛ گامی در جهت فلج کردن آن
کد خبر: 3797892
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹

بی‌ارزش کردن پول یک کشور؛ گامی در جهت فلج کردن آن

گروه سیاست و اقتصاد ـ یک استاد دانشگاه مطرح کرد: ما بعنوان مسلمان شیعه و افرادی که پیرو مکتب حسین(ع) هستیم و اهل مقاومت نباید جا زده و کم بیاوریم، با صبوری و شکیبایی، بحران مالی را در نوسانات نرخ ارز باید پشت سربگذاریم.

تئوری‌های یهود برای ضربه زدن به دولت‌ها/ بی‌ارزش کردن پول یک کشور؛ گامی در جهت فلج کردن آنبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام سید آقا حسینی استاد دانشگاه در بیست و ششمین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با عنوان «گام دوم انقلاب با مسجدی‌ها» امروز 23 اسفند با اشاره به نحوه شکل‌گیری و اعتبار پیدا کردن دلار اظهار کرد: انجام مبادلات در گذشته به واسطه طلا و نقره بود، در مبادلاتی که انجام می‌شد قراردادی را بر روی کاغذ می‌نوشتند، پس از آن تصمیم گرفتند به این قرارداد کاغذی ارزش بیشتری بدهند و بر اساس میزان طلا و نقره اولین اسکناس چاپ شد.
وی با تاکید بر اینکه میزان اسکناس و میزان طلا و نقره باید در توازن باشند، افزود: حادثه‌ای در اروپا باعث می‌شود این توازن بهم بخورد، ژنرال دوگل در فرانسه کاری می‌کند که میزان طلا و نقره امریکا را با فرستادن اسکناس به آن کشور از آن خارج می‌کند، در سال 1971 امریکا به چاپ اسکناس نیاز دارد اما ذخیره طلا و نقره به میزان کافی نیست و نمی‌تواند همینطور اسکناس چاپ کند و این توازن بهم ریخته بود.
وی ادامه داد: برای رفع این مشکل امریکا و اسرائیل تصمیم گرفتند جنگی بین اعراب و اسرائیل راه بیندازند، انورسادات سومین رئیس جمهور مصر از سوی اسرائیل به عنوان رهبر این جنگ انتخاب شد، او از افراد وابسته به پنتناگون و جریان فراماسونری بود، با نقشه‌ای که از قبل تعیین کرده بودند اعراب باید از اسرائیل در این جنگ شش روزه شکست می‌خوردند و در پی این شکست از صدور نفت خود جلوگیری می‌کردند.
حسینی با تاکید بر اینکه در این شرایط قیمت نفت بسیار بالا رفت و صادرات انجام نمی‌شد، توضیح داد: امریکا با استفاده از این موقعیت و تحقق نقشه خود پشتوانه اقتصادی را نفت اعلام کرد و با این کار ضربه‌ای به فرانسه و دوگل می‌زند.
این فعال فرهنگی با بیان اینکه پس از چندی که میزان نفت نیز با میزان اسکناس‌ها برابری نکرد تصمیم می‌گیرند پشتوانه را تغییر داده و میزان تولیدات هر کشور تعینن کننده باشد، گفت: اینکه در کشور ما نیز اصرار به تولید است به این دلیل است، متاسفانه در کشور ما چاپ اسکناس بدون پشتوانه انجام شده که در حال حاضر شاهد تورم هستیم، که درهیچ‌کدام از دولت‌ها به این مسئله توجهی نشده است.

سازمان «بریکس» در راستای شکستن قیمت دلار در جهان شکل گرفت
وی افزود: ایران با رایزنی‌هایی که انجام داده است و این اتفاق از حدود 20 سال گذشته رقم خورده سازمان یا بنیادی به نام «بریکس» را راه انداخته‌اند که این سازمان متشکل از چند کشور از جمله ایران، هند با جمعیتی حدود 800 میلیون نفر، چین با حدود 1 میلیارد و 300 نفر، شوروی نیز به عنوان نهمین کشور پرجمعیت جهان و چند کشور دیگر از اعضای سازمان بریکس هستند، هدف تشکیل این سازمان این بوده تا دلار را از مبادلات خود خارج کنند و از آن استفاده نکنند که اگر این اتفاق عملی شود دلار سقوط خواهد کرد.
حسینی بیان کرد: صحبتی که رهبر معظم انقلاب در مورد نابودی اسرائیل در 25 سال آینده داشتند یکی از اثرات این سازمان نیز است، جداسازی 3 میلیارد نفر از جمعیت جهان در استفاده از دلار باعث ورشکستگی‌بانک‌های بین‌المللی خواهد شد و بت دلار شکسته خواهد شد.
معاون فرهنگی موسسه آموزش عالی الوند با بیان اینکه 3 جمله بسیار کلیدی در 7، 8 سال اخیر از کسینجر خوانده است، توضیح داد: کسینجر یکی از بنیان‌گذاران جریان فراماسونری که سفیر امریکا در ایران هم بوده است، می‌گوید اگر خواستید مردم یک کشور را نابود کنید غذا و دارو به آنها نرسانید، آنچه که تحت عنوان تحریم دارو و غذا در حال حاضر در حال انجام است، کاری که امریکا انجام می‌دهد.
وی با اشاره به کتاب «خاطرات من» از بوش رئیس جمهور اسبق امریکا گفت: در این کتاب بوش می‌گوید در صد سال اخیر 100 جنگ جهانی راه انداخته‌ایم اما اعلام کردیم که تنها 2 جنگ جهانی داشته‌ایم، در جنگ ویتنام با ریختن 80 تن بمب بر سر مردم یا جریان هیروشیما، جنگ الجزایر کسی متوجه نشد که چرا این جنگ‌ها اتفاق افتاد، در الجزایر مسلمانان را دو هزارنفری به گودال‌هایی منتقل می‌کرده و زنده زنده با ریختن قیر داغ بر سرشان آنها را می‌کشتنند، اما امریکا در کشورهایی که نتوانستند این بلاها را بر سرشان بیاورند با تحریم دارو و غذا هدف خود را دنبال کردند.
این استاد دانشگاه عنوان کرد: جمله کلیدی دوم کسینجر این است که می‌گوید اگر خواستید حکومتی را به زیر بکشید تجارت آنها را بهم بزنید، بی‌سامانی تجارت یک دولت یعنی نابودی آن دولت.
وی افزود: اما سومین جمله که ما نیز با آن درگیر هستیم این است که اگر خواستید انقلاب یک کشور را نابود کنید پول آن را بی‌ارزش کنید، تضعیف پول یک کشور آن را زمین می‌زند، ما بعنوان مسلمان شیعه و افرادی که پیرو مکتب حسین(ع) هستیم و اهل مقاومت نباید جا زده و کم بیاوریم، با صبوری و شکیبایی این بحران را باید پشت سربگذاریم که انشاالله ظهور نزدیک است.

بیانیه گام دوم انقلاب ریشه‌ای تاریخی دارد
وی با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب تاکید کرد: این بیانیه ریشه‌ای تاریخی دارد، این نامه پس از نامه‌ای که رهبر معظم انقلاب در خطاب به جوانان امریکا نوشتند بود و متنی نبود که در طی یک شبه نوشته شده باشد، در آیات ابندایی سوره روم خداوند می‌فرماید «غُلِبَتِ الرُّومُ فِي أَدْنَى الْأَرضِ وَهُمْ مِنْ بَعْدِ غَلَبِهِمْ سَيَغْلِبُونَ رومیان مغلوب شدند؛ در نزدیکی سرزمین (شما) وآنها پس از مغلوب شدن فعلی، به زودی غالب خواهند شد (این پیروزی) در سالی چند خواهد بود.»
حسینی افزود: 2500 سال پیش 7 یا 8 جنگ میان امپراطوری ایران و روم اتفاق افتاد و تمام این جنگ‌ها بر سر یک مسئله واحد یعنی مسجدالاقصی بود، یعنی این مسجد نقطه تکیه ایران و روم بوده است. در آخرین جنگ این مسجد به دست رومیان افتاد که از این رو رومیان برای حفظ آن جوانان را مسئول کردند تا آن را حفظ کنند و موفق شدند، پس از چندی یهودیان به جمع این جوانان نفوذ کرده و با پول و فحشا آنان را آلوده کردند.
وی افزود: نسل جوان با این آلودگی دیگر توان حفظ این مکان مقدس را نداشتند و در نهایت به آندلس(اسپانیای کنونی) گریختند. یهودیان در قرن 12 به این نتیجه رسیدند که هر چه جوان نخبه در سراسر جهان وجود دارد را جمع‌آوری کنند و انجمنی به اسم انجمن جوانان را به این منظور راه انداختند، شاخه‌ای از این انجمن در ایران نیز فعالیت‌می‌کند که با عناوینی چون کسب وکار ، کارآفرینی و یا استارت‌آپ جوانان ایرانی را شناسایی کرده و جذب این انجمن می‌کنند.
این فعال فرهنگی تاکید کرد: با هدف جذب جوانان نخبه‌ و در اختیار قرار دادن امکانات جوانان را جذب انجمن نایاک می‌کنند.
وی گفت: برای آموزش فرزندان خود هرچه کتاب بخریم هزینه کردن نیست بلکه سرمایه‌گذاری است، باید به فکر نسل جوان بود و این جز از طریق آموزش تحقق نمی‌یابد.
انتهای پیام

captcha