نمایش عمق اعتقادات کُردها به اسلام ناب محمدی در دانشنامه هنر و تمدن کردستان
کد خبر: 3797908
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱

نمایش عمق اعتقادات کُردها به اسلام ناب محمدی در دانشنامه هنر و تمدن کردستان

گروه فرهنگی- رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: در دانشنامه هنر و تمدن کردستان سعی شده عمق اعتقاد کُردها به اسلام ناب محمدی و عشق به این آب و خاک به نمایش گذاشته شود و این در گرو همکاری همه دانشمندان و اندیشمندان با ما است .

نمایش عمق اعتقادات کُردها به اسلام ناب محمدی در دانشنامه هنر و تمدن کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان شامگاه گذشته، 23 اسفندماه در مراسم رونمایی از دانشنامه فرهنگ، هنر و تمدن کردستان اظهار کرد: استان کردستان و مناطق کُردنشین دارای فرهنگ و تمدن کهنسال است که ارتباط تنگاتنگی با فرهنگ ایرانی دارد .
وی با اشاره به اینکه بازخوانی این فرهنگ و تمدن بدون خوانش تمدن ایران زمین امری محال است، افزود: آنچه در سال‌های متمادی همیشه مغفول مانده تلاش جدی در نشان دادن ارتباط زیبای فرهنگ کرد با ایران زمین است .
رئیس حوزه هنری استان کردستان عنوان کرد: مناطق کردنشین دارای فرهنگ غنی و کهنسال هستند که بازخوانی این فرهنگ و تمدن غنی بدون خوانش تمدن ایران زمین امری محال است .
وی بیان کرد: در تمام دنیا قومیت‌های متفاوت را به عنوان تهدید در آن کشور به حساب می آورند اما در جمهوری اسلامی وجود قومیت های گوناگون یک فرصت است.
مرادی با اشاره به سخن رهبری در جمع نخبگان کردستان عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند چه خوب بود اگر کسی در رابطه با خدمات متقابل کردها به ایران و ایران به کردها پژوهشی انجام دهد و این سخن خود، مهمترین بستر فرهنگی کردستان را فراهم می آورد .
وی ادامه داد: این سخن گهربار رهبری برای ما دلگرمی بود که دانشنامه فرهنگ، هنر و تمدن کردستان را تدوین و تهیه کنیم .
رئیس حوزه هنری استان کردستان بیان کرد: در این دانشنامه تلاش شد کُردها را در بستر تاریخ ایران زمین به نمایش بگذاریم و مفاخر و جنبه‌های زندگی آن‌ها را معرفی کنیم.
وی عنوان کرد: در این دانشنامه سعی شده عمق اعتقاد کُردها به اسلام ناب محمدی و عشق به این آب و خاک به نمایش گذاشته شود و این در گرو همکاری همه دانشمندان و اندیشمندان با ما است .
مرادی در پایان یادآور شد: تمام پروسه تهیه ۴ اثر که از آن رونمایی می شود در کردستان انجام شده ولی این ادعا را نداریم که بدون ایراد است و امیدواریم در آینده با همکاری مفاخر و اندیشمندان این دانشنامه را اصلاح کنیم .
انتهای پیام

captcha