ایجاد امنیت بدون نقش‌آفرینی رسانه و مردم غیرممکن است
کد خبر: 3797925
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵

ایجاد امنیت بدون نقش‌آفرینی رسانه و مردم غیرممکن است

گروه اجتماعی- فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: امنیت مقوله‌ای نیست که تنها بر دوش نیروی انتظامی باشد؛ ایجاد امنیت بدون نقش‌آفرینی رسانه و مردم غیرممکن است؛ درست که در نوک پیکان، پلیس قرار دارد اما رسانه‌ها در ارتقای احساس امنیت نقش انکارناپذیری دارند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، سردار محمد قنبری، فرمانده انتظامی استان ظهر امروز، پنجشنبه 23 اسفندماه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه، گفت: کشور ما، بالاترین برندی که آن را به رخ سایر کشورها می‌کشد، امنیت است؛ در حالی که برخی کشورهای همسایه قصد ایجاد ناامنی در ایران را دارند، کشور ما در بالاترین سطح امنیت بسر می‌برد.
فرمانده انتظامی استان بیان کرد: امنیت مقوله‌ای نیست که تنها بر دوش نیروی انتظامی باشد؛ ایجاد امنیت بدون نقش‌آفرینی رسانه و مردم غیرممکن است؛ درست که در نوک پیکان، پلیس قرار دارد اما رسانه‌ها در ارتقای احساس امنیت نقش انکارناپذیری دارند.
وی افزود: تقویم امنیتی استان، تقویم پرشماری است، بطوری که در مناسبت‌های مختلف مانند چهارشنبه سوری، تعطیلات نوروزی، ماه رمضان، محرم و دهه فجر، مراسمی برگزار می‌شود که تأمین امنیت آن بر عهده نیروی انتظامی است.
قنبری اظهار کرد: نیروی انتظامی استان در مناسبت‌های مختلف به خوبی توانست تمام برنامه‌های اجرا شده در این استان را با کمال آرامش و در امنیت کامل برگزار کند.
وی ادامه داد: هیچکس نیست که ادعا کند کارش بی‌نقص است و نباید به آن انتقاد کرد، ما هم انتقادپذیر هستیم، اما با افتخار اعلام می‌کنیم که علی‌رغم تلاش‌ها و توطئه‌های بی‌شمار دشمن، امنیت استان وضعیت مطلوبی دارد و احساس امنیت مردم بالاست.
این مقام مسئول بیان کرد: نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان در حوزه‌های مختلف از جمله کاهش تلفات انسانی در عملیات‌ها، پلیس فتا و نظارت بر فضای مجازی، حفاظت، راهنمایی و رانندگی و کنترل ترافیک رتبه‌های اول را در سطح کشور دارد.
وی عنوان کرد: در ایام نوروز 97، بر اساس آمار منتشر شده بیش از سه میلیون نفر ورودی و خروجی به این استان داشتیم که همگی این افراد قدردان امنیت منطقه بودند. پلیس با همکاری سایر دستگاه‌های دست اندر کار در تلاش است تا امسال نیز با تمام توان به مسافران و گردشگران نوروزی خدمات ارائه دهد.
قنبری با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی در سال جاری، گفت: سرقت‌های مسلحانه 5 درصد کاهش، سرقت به عنف 14 درصد کاهش، سرقت مغازه 11 درصد کاهش، سرقت موتورسیکلت 2 درصد کاهش، کشف سرقت اتومبیل 33 درصد افزایش، وقوع آدم ربایی چهار درصد کاهش، وقوع قتل 10 درصد کاهش، کشف جرائم رایانه‌ای 86 درصد افزایش و کشف مواد مخدر 10 درصد افزایش داشته است.
وی اظهار کرد: 12 میلیون و 517 هزار و 503 لیتر سوخت قاچاق امسال در این استان کشف شده که نسبت به پارسال 61 درصد افزایش یافته است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه برنامه‌های نوروزی ناجا از امروز آغاز می‌شود، افزود: نیروها توجیه شده و به‌حالت آماده‌باش هستند، امکانات لجستیکی تزریق شده و تمام تمهیدات امنیتی برای برقراری ایامی خوش و همراه با آرامش برای مردم اندیشیده شده است.

انتهای پیام

captcha