حضور طلاب اروپایی در اولین دوره مهارت‌های کاربردی تبلیغ بنیاد فقه و معارف اهل‌بیت(ع)
کد خبر: 3797936
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸
حجت‌الاسلام هاشمی شاهرودی:

حضور طلاب اروپایی در اولین دوره مهارت‌های کاربردی تبلیغ بنیاد فقه و معارف اهل‌بیت(ع)

گروه فرهنگی ــ حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر هاشمی شاهرودی گفت: در اولین دوره مهارت‌های کاربردی تبلیغ طلاب غیر ایرانی از کشورهای آمریکا، آفریقا، کاندا و بلژیک حضور دارند.

حضور طلاب اروپایی در اولین دوره مهارت‌های کاربردی تبلیغ بنیاد فقه و معارف اهل‌بیت(ع)به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر هاشمی شاهرودی مدیر بنیاد فقه و معارف اهل‌بیت(ع) امروز 23 اسفندماه در نشست خبری اختتامیه اولین دوره مهارت‌های کاربردی تبلیغ با رویکرد تربیتی مبلغین جهان اسلام و گام دوم انقلاب که در اداره کل فرهنگ ارشاد و اسلامی قم برگزار شد، بیان کرد: بنیاد فقه و معارف اهل بیت توسط آیت الله شاهرودی تاسیس شد که ماموریت آن در زمینه ترویج و نشر معارف اهل بیت(ع) است.

وی افزود: این بنیاد به دستور شاهرودی با هدف پرداختن به مسائل خانواده و تبیین صحیح خانواده بر اساس سیره اهل بیت(ع) و قرآن و با استفاده از ظرفیت و تجربه اساتید حوزوی و تربیتی شروع به فعالیت کرد‌، در این بنیاد دوره‌های آموزشی را از خانواده طلاب ایرانی و غیر ایرانی آغاز کردیم زیرا روحانیت نقش موثری در جامعه دارند و لذا ابتدا باید تعالیم خانواده در سطح روحانیون تبیین شود تا بتواند در سطح جامعه گسترش دهند.

مدیر بنیاد فقه و معارف اهل‌بیت(ع) با اشاره به برگزاری دوره مهارت‌های کاربردی تبلیغ با رویکرد تربیتی مبلغین جهان اسلام، اظهار کرد: 200 نفر طلاب زن ومرد در این کلاس‌ها مربی هستند، 800 طلاب جامعه‌المصطفی از 40 کشور دنیا در این شش دوره حضور پیدا کردند، خود سازی، ارتباط با مبغلین دیگر، استفاده از امکانات مناطق، استفاده از فرصت‌های  اقتصادی و مدیریت در دنیا، ترکیب‌شناسی و ساختار جغرافیایی از جمله سرفصل‌های این دوره است.

هاشمی شاهرودی با تاکید بر این‌که برنامه‌ریزی برای هر منطقه و فرد با سلایق مختلف از برنامه‌های اصلی این دوره است، ادامه داد: در جامعه امروزی تبلیغات دشمن بسیار حرفه‌ای انجام می‌شود و تا جایی پیش می‌روند که قبح یک فساد علنی را شکسته می‌شود و نمونه آن سریال‌های ترکیه‌ای است که پخش می‌شود و بنیان خانواده‌های ایرانی را سست کرده‌است و لذا رسانه در این زمینه عقب مانده‌است و باید تلاش کند تا نسخه‌های جزئی متناسب با سلایق متفاوت مخاطبان ارائه دهد.

وی با اشاره به این‌که شخص بدحجاب در قم جرم بیشتری نسبت به شخص بدحجاب در تهران دارد، بیان کرد: شهر قم یک شهر مقدس و مذهبی است و لذا بدحجابی در این شهر آسیب جدی‌تری به شمار می‌رود.

هاشمی شاهرودی با بیان این‌که با برگزاری این دوره حرکات تربیتی را به سمت اربعین سوق می‌دهیم، گفت: شعار ما « زوار حسین انصارالحجه» است، و هدف ما این است که بتوانیم بار زیادی از دوش امام‌زمان(عج) برداریم.

مدیر بنیاد فقه و معارف اهل‌بیت(ع) تصریح کرد: جایگاه مبلیغین جهان اسلام در گام دوم انقلاب عنوان همایش روز یکشنبه است، در بیانیه گام دوم انقلاب بند آخر به سبک زندگی اسلامی اشاره شده‌است و لذا در این همایش مبلغین نقش خود را در بیانیه گام دوم انقلاب تبیین می‌کنند.

وی در ارتباط با حجاب اسلامی در شهر مقدس قم، اظهار کرد: برنامه‌های هر دین متناسب با قوانین و احکام خودش شکل می‌گیرد و لذا اسلام برنامه‌های متناسب با سیره اهل‌بیت(ع) و قرآن کریم دارد، ما نباید برنامه‌های خود را با برنامه‌های غربی مقایسه کنیم و لذا برای برخورد با بدحجابی باید توجهات بیشتری صورت گیرد و مقدمات آن را فراهم کنیم تا جامعه و عموم مردم پذیرا باشند.

هاشمی شاهرودی ادامه داد: امروزه جامعه ما در بحث خانواده دچار بحران شده‌است و باید حرکات صورت بگیرد تا این چالش‌ها برطرف شود، در اروپا از بدو تولد فرزند تا پایان زندگی‌اش برنامه مشخص و تدوین شده ای دارد اما در ایران این برنامه‌ریزی وجود ندارد تا جایی که جوان سی ساله خودش را نمی تواند اداره کند و لذا نمی‌توان توقع داشت که زندگی را اداره کند.

وی در ارتباط با حضور طلاب ایرانی در دوره‌های تربیتی و آموزشی بنیاد فقه و معارف اهل‌بیت(ع) گفت: برای 150  طلبه ایرانی از کل کشور اردوی آموزشی در مشهد برگزار شد که برای آن‌ها برنامه ریزی‌ انجام شد و در هر منطقه و استانی یک طلبه داریم.

هاشمی شاهرودی در پاسخ به سوال خبرنگار ایکنا مبنی بر میزان استفاده از ظرفیت طلاب اروپایی در دوره مهارت‌های کاربردی تبلیغ با رویکرد تربیتی مبلغین جهان اسلام گفت: در این دوره از ظرفیت طلاب حاضر در جامعه‌المصطفی استفاده کردیم و طلاب غیر ایرانی از کشورهای آمریکا، آفریقا، کاندا و بلژیک هستند  و از بین آن‌ها به اندازه ظرفیت این شش دوره بهره‌مند شدیم؛ طلاب ایرانی و غیر ایرانی در برخی کشورها حتی در دولت ورود پیدا کردند.

یادآوری می‌شود اختتامیه اولین دوره مهارت‌های کاربردی تبلیغ با رویکرد تربیتی مبلغین جهان اسلام و گام دوم انقلاب روز یکشنبه ساعت 13 الی 15 در تالار قدس مدرسه امام خمینی(ره) با سخنرانی محسن رضایی دبیر تشخیص مصلحت نظام و عباسی رئیس جامعه‌المصطفی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

 

captcha