امنیت در دریا با پایداری و همت جمعی محقق می‌شود
کد خبر: 3797941
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴

امنیت در دریا با پایداری و همت جمعی محقق می‌شود

گروه اجتماعی - فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امنیت در دریا با پایداری و همت جمعی محقق می‌شود، گفت: نسل جدید انقلاب می‌رود تا سکاندار نیروی دریایی برای برقراری امنیت در دریاها باشد.

به گزارش ایکنا از گیلان، امیر دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز 23 اسفند ماه در مراسم اعطای درجه به دانش آموختگان مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا در رشت، اظهار کرد: امروز در نمایش‌های مختلف «صلابت» و «اقتدار» در چهره یکایک دانش‌آموزان و دانش‌آموختگان مشهود است، نشان دادید که آمادگی لازم را دارید همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، مظهر اقتدار ملت ایران در دریا باشید.

وی با اشاره به نقش استراتژیکی جمهوری اسلامی ایران در منطقه، گفت: جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا از موقعیت ویژه‌ای برخوردار بوده و دارای موقعیت گذرگاهی است، جوانان برومندی که قرار است گام دوم انقلاب با دستان آنان محقق شود باید بدانند در منطقه‌ای قرار گرفته‌اند که تکنسین‌های جهان از آن به عنوان قلب زمین نام می‌برند. این منطقه نقطه اتصال سه قاره مهم است و این ظرفیت، منطقه را به مرکز بزرگ جابه جایی تبدیل کرده است.

ایران اسلامی از موقعیت ویژه‌ای در حمل و نقل دریایی برخوردار است

دریادار خانزادی ادامه داد: ایران اسلامی به لحاظ موقعیت مذکور در مرکز بیضی راهبردی جهان قرار گرفته است، لذا با موقعیت گذرگاهی موجود لحظه‌ای خلل در جابه جایی و تبادلات منطقه، توقف بزرگی را در مسیر فرآیندهای صنعتی جهانی ایجاد می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران به تنهایی در منطقه خلیج فارس به دلیل برخورداری از تنگه هرمز و دریای عمان، شمال اقیانوس هند از موقعیت ویژه‌ای در حمل و نقل دریایی برخوردار است و توانسته به عنوان تمدن دریایی اتصال خود را با جهان برقرار کند.

وی با بیان اینکه بالغ بر دو سوم تجارت کالا در شمال اقیانوس هند انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: دریای پهناور خزر در شمال یک فرصت بزرگ برای تعامل یا کشورهای منطقه است، اتصال این دریا با دریای جنوب ظرفیت عظیم گذرگاهی را در اختیار جهان قرار می‌دهد.

دریادار خانزادی اضافه کرد: امنیت این دریاها موکل به توانمندی و توانایی دریادلانی است که با حضور در عرشه، صلابت و اقتدار ایران اسلامی را به نمایش می‌گذارند، به فرموده مقام معظم رهبری "امنیت اگر نباشد، دستاوردها دست نیافتنی می‌شوند".

دستیابی به جدیدترین فناوری‌های دریایی با استقلال کامل در نیروی دریایی

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری، افزود: نسل جدید انقلاب می‌رود تا سکاندار نیروی دریایی برای برقراری امنیت در دریاها باشد که برای منطقه مسئله مهمی است و اقتدار را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه امنیت در دریا با پایداری و همت جمعی محقق می‌شود، گفت: به برکت انقلاب و خون شهدا، نیروهای مسلح با تقدیم 48 هزار شهید از ارتش جمهوری اسلامی، اجازه ندادیم در هشت سال دفاع مقدس ذره‌ای از خاک این کشور در اختیار دشمنان قرار گیرد.

دریادار خانزادی با بیان اینکه دستیابی به جدیدترین فناوری‌های دریایی با استقلال کامل در نیروی دریایی محقق شده است، ادامه داد: ساخت زیردریایی‌ها، طراحی هواپیماهای بومی، طراحی تجهیزات عرصه رزم زمینی و... از جمله اقداماتی است که در بعد از انقلاب و با همت جوانان این مرزوبوم محقق شده است.

جمهوری اسلامی ایران با خودباوری استکبار را از منطقه خارج می‌کند

فرمانده نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: جوانان نیروی دریایی باید به سه ویژگی ایمان، شجاعت و دانش مجهز باشند و حفظ کنند تا در صحنه رزم واقعی مرعوب امکانات دشمن نشوند.

وی برگزاری اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند در تهران را بزرگترین اجلاس نظامی تاریخ ایران از بدو پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: تمام مقامات حاضر در این اجلاس به توانمندی‌های کارکنان نیروی دریایی نداجا اعتراف کردند.

دریادار خانزادی با تاکید بر توانمندی جوانان در عرصه‌های مختلف، بیان کرد: استکبار بداند، جمهوری اسلامی ایران با حرکت در مسیر خودباوری و خودکفایی استکبار، روزی آنها را به طور کامل از منطقه و غرب آسیا خارج می‌کند.

منویات مقام معظم رهبری الگوی نداجا است

در ادامه ناخدایکم آریا شفقت رودسری، فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) رشت، اظهار کرد: امروز این کانون علم و جهاد افتخار دارد، جمع دیگری از دانش آموختگان در رسته‌های عرشه، فنی، آماد و تفنگدار دریایی را برای دریافت نشان به محضر فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران معرفی کند.

وی افزود: جوانان دانش آموخته این فرماندهی به رسالت خود، آگاه بوده و با پایبندی به ارزش‌های دفاع، شهادت طلبی، بصیرت و آگاهی خود را آماده دفاع از شرف کشور می‌نمایند.

وی ادامه داد: فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) به خود می‌بالد که با بهره گیری از تجارب علمی و تخصصی اساتید، نقش موثری در تربیت کارکنان نیرو را برعهده دارد. رویکردهای موفق آموزشی این مرکز در کنار دستاوردها، نویدبخش این امید است که مرکز توانسته ضمن ارتقای کیفیت آموزشی و پژوهشی در مسیر اهداف فرماندهی کل قوا و نداجا گام بردارد.

ناخدایکم شفقت رودسری با بیان اینکه منویات مقام معظم رهبری الگوی نیرو است و نداجا با بهره گیری از فرمایشات ایشان در مسیر تحقق اهداف و خصوصا گام دوم انقلاب قدم برمی‌دارد، ادامه داد: تحقق اهداف، توجه ویژه به حوزه تربیتی، مولفه‌های ایمان، شهادت طلبی، اهتمام به ارتقای سطح مهارت‌ها، تاکید بر امید به آینده، دانش فراگیران، بصیرت افزایی، بهره گیری از اساتید با تجربه، تربیت نیروی انسانی با انضباط و شجاع منطبق بر نیازهای نیروی دریایی رویکرد اصلی مرکز است.

وی اضافه کرد: تقویت انگیزه و فرهنگ و مهارت، تقویت آموزش‌های مبتنی بر عمل، تعامل آموزشی با مراکز آموزشی و علمی، ارتقای اعتماد به نفس، تقویت خلاقیت و نوباوری، ساخت و طراحی شبیه سازهای دریایی، استفاده از توانمندی‌های داخلی، تهیه و تولید مقالات با هدایت اساتید راهنما، استفاده حداکثری از تجربه کارکنان، اخذ مجوز انتشاراتی از جمله اهم اقدامات انجام شده در مرکز فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) می‌باشد.

انتهای پیام

captcha